مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق مطالبات این شرکت از فولاد اصفهان را چهار هزار و 800 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون 80 درصد این مطالبات وصول شده است.
کد خبر: ۱۸۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 22 February 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد جواد عسکری اظهار کرد: دریافت مابقی مطالبات شرکت سنگ آهن مرکزی بافق از فولاد اصفهان در حال پیگیری است.

وی وضع نقدینگی فولاد اصفهان را همانند شرکت سنگ آهن بافق نامساعد خواند و گفت: این شرکت فولاد سازی در قبال مطالبات ما اظهار میدارد که به ازای بدهی خود، آهن آلات تحویل دهد تا در بازار بفروشیم و به وجه نقد تبدیل کنیم.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق خاطر نشان کرد: تحویل محصول از کارخانه فولاد اصفهان و عرضه آهن آلات در بازار برای دستیابی به نقدینگی با توجه به رکود ساخت و ساز و افت قیمت تیر آهن ، میلگرد و... ،کاری بس دشوار است.
عسکری ادامه داد: در چنین شرایط مالی که برای پرداخت دستمزد کارکنان با مشکل روبرو هستیم هیچ یک از طرحهای توسعه و واحد های جوار معدنی این شرکت متوقف یا روند اجرای آنها کند نشد.
مدیرعامل اضافه کرد: با وجویکه با کاهش شدید قیمت سنگ آهن روبرو بودیم امسال برای اولین بار 6 هزار میلیارد ریال در مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی افزایش سرمایه گذاری داشتیم که گام بزرگی در سرعت بخشی به طرحهای توسعه و جوار معدنی به شمار می آید.
وی یاد آور شد: در همین شرایط برای ساخت کارخانه پر عیار سازی معدن سنگ آهن سه چاهون بافق بیش از 880 میلیارد ریال هزینه و آماده بهره برداری شده است.
این مسوول افزود: این کارخانه عیار 40 را به 50 درصد تبدیل می کند و نقش مهمی در کاهش باطله ها و افزایش محصول سنگ آهن در معدن سه چاهون دارد.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: پس از عبور از این مرحله، سنگ آهن سه چاهون برای رسیدن به عیار 67.5 درصد که عیار مرغوب و مشتری پسند است به کارخانه اصلاح خط معدن چغارت این شهرستان انتقال داده می شود.
عسکری همچنین به مقوله اشتغال هم اشاره کرد و افزود: از سال 91 تا 94 یکهزار و 848 نفر در مجموعه شرکت سنگ آهن مشغول به کار شدند که به کار گیری آنها از برنامه اشتغالزایی و قول های داده شده، جلوتر است.
معادن سنگ آهن سه چاهون و چغارت به ترتیب در فاصله 37 و 12 کیلو متری شهر بافق واقع شده اند و مجموعه آنومالی های آهن دار این شهرستان، ذخیرگاه 1.7 میلیارد تن معادل یک سوم سنگ آهن کشور هستند.
سالانه بیش از هشت میلیون تن سنگ آهن از این دو معدن استحصال می شود که مازاد مصرف داخلی کشورمان به مقصد کشورهای چین و پاکستان صادر خواهد شد.
جمعیت شاغل در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، افزون بر پنجهزار و 650 نفر است که با احتساب بازنشستگان و خانواده های آنها بیش از 70 درصد جمعیت بافق تحت پوشش این شرکت قرار دارند.
از ابتدای سال 1391معادل 71.5 درصد این شرکت از حیطه نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت خارج و به صندوق بازنشستگان فولاد کشور که تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است قرار گرفت.
28.5 درصد مابقی که به شرکت خصوصی خوزستانی عرضه شده بود با مخالفت کارگران شرکت سنگ آهن بافق، فروش آن متوقف شده و فعلا به تملک دولت در آمده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار