کد خبر: ۱۸۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 22 February 2016
روزنامه جوان در واکنش به منتفی شدن طرح کارت اعتباری نوشته است: پس از منتفی‌شدن طرح سبد کالا، دولت از پس طرح دیگری نیز برنیامد!طرح کارت اعتباري خريد کالا که به نام طرح دوم خروج از رکود با حضور سه مدير بلند پايه هيئت دولت و در تاريخ 25 مهرماه رونمايي شد، قرار بود رونق را به بازار برگرداند اما با نزديک شدن به روزهاي پاياني سال به بن‌بست خورده است. این دومین طرح دولت در حمایت از محرومان است که ناکام می‌ماند!
به گزارش «جوان»، مديرکل اعتبارات بانک مرکزي در نشستي خبري در خصوص طرح کارت اعتباري گفته است: بانک مرکزي آمار اينکه چه تعداد کارکنان رسمي و قراردادي براي اين طرح ثبت‌نام کرده‌اند، ندارد اما براي مزدوجين حدود 18 هزار و 900 نفر در اين طرح ثبت‌نام کرده‌اند، البته تاکنون بانک‌ها درخواستي براي تأمين اعتبار صدور کارت اعتباري از بانک مرکزي نداشته‌اند.
بنا بر اين گزارش قرار بود کارت اعتباري خريد کالاي با دوام ايراني در اختيار متقاضيان قرار گيرد تا به اين وسيله نه تنها رونق به بازار برگردد بلکه بخشي از مشکلات واحدهاي توليدي هم مرتفع شود اما بعد از گذشت حدود چهار ماه از وعده اجراي کارت اعتباري خريد کالا هنوز به اهداف خود نرسيده است.
حميدرضا غزنوي، سخنگوي انجمن توليد‌کنندگان لوازم خانگي در همين ارتباط به تسنيم مي‌گويد: بانک مرکزي با گذشت زمان فقط وعده امروز و فردا داد و عملاً هيچ اتفاقي در بازار نيفتاد.
وي با بيان اينکه به اعتقاد ما طرح کارت اعتباري خريد کالاي با‌دوام ايراني به بن‌بست رسيده است، افزود: قرار بود اين طرح در 18 آبان‌ماه اجرايي شود اما متأسفانه اراده براي اجراي قطعي آن وجود نداشت زيرا اگر اراده‌اي بود اجراي اين طرح براي دولت کار آساني بود.
همچنين طحان‌پور هم با اعلام اينکه با وجود تمام صحبت‌ها از سوي بانک مرکزي و وزارت صنعت هنوز کارت اعتباري خريد کالا اجرايي نشده است، گفت: در روزهاي پاياني سال سيستم بانکي قادر به ارائه تسهيلات نيست، البته در هيچ کدام از فروشگاه‌هاي لوازم خانگي اقدامي از سوي بانک مرکزي براي به‌روزرساني دستگاه‌هاي پوز براي فروش کالا در قالب کارت اعتباري خريد کالا انجام نشده است.
رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تصريح کرد: در حال حاضر هيچ کالاي لوازم خانگي در طرح کارت اعتباري خريد کالا به فروش نرسيده است، بنده هم کسي را نديده‌ام که اين کارت‌ها را دريافت و اقدام به خريد محصولات مورد نياز خود کرده باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار