احمد کریمی اصفهانی اظهارکرد: هیچ شخصی در نظام دلسوزتر و آگاه تر از مقام معظم رهبری نیست. وقتی ایشان تاکید می فرمایند که حتی افرادی که نظام را قبول ندارند در این انتخابات حضور یابند نشانه اهمیت موضوع است. به نظر من هفتم اسفند حتی یک نفرهم نباید در منزل بماند.
کد خبر: ۱۸۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹ 21 February 2016
 دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف بازار کشورگفت: اگرمجلس نهم وکیل الدوله نبود رایحه خوش خدمت و مرشد آن احمدی نژاد نمی توانستند اینهمه خیانت درحق کشور مرتکب شوند.

احمد کریمی اصفهانی اظهارکرد: هیچ شخصی در نظام دلسوزتر و آگاه تر از مقام معظم رهبری نیست. وقتی ایشان تاکید می فرمایند که حتی افرادی که نظام را قبول ندارند در این انتخابات حضور یابند نشانه اهمیت موضوع است. به نظر من هفتم اسفند حتی یک نفرهم نباید در منزل بماند.

وی تصریح کرد: رسانه های جمعی بابد با هوشیاری کامل اثرات حضور و عدم حضور گسترده پای صندوق های رای را برای افکار عمومی روشن کنند

بلایی که رایحه خوش خدمت بر سر کشور آورد

وی با رد این فرضیه که بهتر است مجلسی همسوی دولت سرکار بیاید گفت: اگر قرار باشد نمایندگان به هر آنچه وزرا می گویند لبیک گویند در حقیقت کمر به نابودی خود دولت بسته اند. اگر پارلمان در بررسی و تصویب قوانین و نظارت بر حسن انجام آن کوتاهی نکند عملکرد دولت ارتقاء می یابد و همه ملت سود می کنند. اگر هم مجلس به جای اینکه وکیل مردم باشد وکیل الدوله باشد دود آن در چشم مردم، دولت، مجلس و نظام می رود.

این فعال سیاسی با اشاره به تاریخ پس از انقلاب خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از تدوین قانون اساسی، عده ای همواره برنامه شان این بوده است که با تشکیل حزبی درکنار دولت مستقر و از فضا و رانتی که ایجاد شده استفاده کنند. در دولت سازندگی این کار توسط حزب کارگزاران انجام شد، در دولت اصلاحات حزب مشارکت متولی آن شد و در دولت احمدی نژاد تشکل رایحه خوش خدمت از این موقعیت سوءاستفاده کرد و هم اکنون هم حزب اعتدال و توسعه دارد از این موقعیت بهره برداری می کند.

کریمی اصفهانی تصریح کرد: این احزاب بیش از آنکه به فکر خدمت به دولت باشند درصدد دستیابی به منافع شخصی و حزبی و پیشبرد اهداف خود هستند. شما ببینید این رایحه خوش خدمت چه خیانتهایی را به در زمان احمدی نژاد کرد. اگر بخشی از بودجه مملکت را به این حزب ساختگی می دادند که آنرا بگیرد و سیاست کنار بکشد مملکت کمتر ضرر می کرد.

 هنوز عده ای فرصت طلب سنگ احمدی نژاد را به سینه می زنند

وی با بیان اینکه احمدی نژاد مرشد و مراد این حزب بود گفت: عظیم ترین مفاسد اقتصادی در زمان این دولت اتفاق افتاد. دولتی که با کسب درآمد پانصد میلیارد دلاری معادل 26 سال ابتدایی انقلاب نفت فروخت عملا با این پولهای هنگفت چه کرد؟ اگر مجلس وظیفه نظارتی و قانونی خود را انجام می داد آیا امکان اینهمه فساد وجود داشت؟ هنوز کسی به مردم پاسخ نداده که این سرمایه ها کجا رفت و چه بلایی سر آن آمد؟!

این فعال اقتصادی تاکیدکرد: حتی عملکرد احمدی نژاد در برخی اقدامات به ظاهر خوب وی نیز دچار مشکلات بسیاری بود. اگر دولت وی این بستر و سفره را پهن نمی کرد چه کسی می توانست 30 هزار میلیارد ریال و 70 هزارمیلیارد ریال پول ملت را به یغما ببرد؟ وی و دولتش به این اکتفا نکردند و شان مردم را هم پایین آوردند. به بهانه سهام عدالت عده ای را خانه نشین کردند و اقتصاد کشور را ویران کردند. یارانه 450 هزار ریالی هم که بین مردم پخش کردند چیزی جر گرانی و فشار مضاعف روی دوش طبقات ضعیف جامعه به بار نیاورد.

وی با اظهار تاسف از اینکه هنوزعده ای در بخشی از کشور سنگ احمدی نژاد را به سینه می زنند گفت: اینها همان سرشاخه های احمدی نژادند.

کریمی وظیفه مردم در این انتخابات را بسیارحساس دانست و ادامه داد: مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود. افرادی قوی را باید به مجلس فرستاد که در اجرای وظیفه نظارتی خود قصور نورزند.

حضور مردم در ساعت ابتدایی انتخابات دشمن را مایوس خواهد کرد

وی با اشاره به اینکه حضور مردم باعث شده که جایگاه نظام طی چند سال اخیر در دنیا رفعت و ارتقا یابد تصریح کرد: اگر امروزه از هر حیث در برابر دنیا پیروز می شویم و دشمن جرات طمع کردن به ایران اسلامی را نمی کند ناشی از همین پای کار بودن مردم و مشارکت حداکثری آنها در همه صحنه های انقلاب است. باید دانست که اگر این حضور آسیب ببیند آتش طمع دشمن دوباره گل خواهد کرد.
این فعال سیاسی ادامه داد: اگر مردم این ضرورت را در نظر بگیرند دیگرصرف نظر از اینکه به کدام جناح سیاسی تعلق دارند یا اینکه مستقل هستند به خاطر هویت ایرانی خود حضور پررنگی را در 7 اسفند خواهند داشت. حتی برای اینکه دشمن بیشتر مایوس شود بهتر است همه در همان ساعات ابتدایی صبح رای خود را به صندوق ها بریزند تا دنیا بفهمد که مردم در کار خود مصمم هستند.
وی با تاکید بر مساله نفوذ در انتخابات گفت: هر نوع عدم مشارکت باعث می شود دشمن در جمع فشرده ما رخنه کند. وقتی صحبت از نفوذ می کنیم باید بدانیم که این مساله هنگامی رخ می دهد که در خود ما تشتت و افتراق باشد. آن وقت است افرادی که از بیگانگان خط می گیرند درصدد ورود به صف های فشرده انقلاب برمی آیند.

تحریم انتخابات تحریم کردن خود از حقوق قانونی است

کریمی اصفهانی بخش دیگری ازسخنان خود را متوجه تحریم انتخابات ساخت و گفت: تا آنجایی که من سراغ دارم در این دوره هیچ شخصی در ایران صحبت از تحریم نکرده است. چرا که تحریم کردن محدود کردن خود از حق انتخاب است.

وی ادامه داد: اگر انتقادی هم داریم عدم حضور ما نه تنها کار را بهتر بلکه آنرا بدتر می کند. برای تشکیل یک مجلس قدرتمند لازم است رای دهیم. به نظر من تنها افرادی انتخابات را تحریم می کنند که به بیگانگان وابستگی دارند.

این فعال اقتصادی افزود: صاحبان تمامی تفکرها از جمله اصولگرایان، اصلاح طلبان، مستقلان، مسلمانان و ...اگر می خواهند خواسته هایشان تحقق پیدا کند باید به نمایندگانی که نظرات شان مشابه آنهاست رای دهند درغیراین صورت شانس خود را برای روی کارآوردن نماینده ای که خواسته های آنها را پیگیری کند از دست می دهند.

بایستی به دنبال مجلسی پویا بود


دبیرکل انجمن اسلامی جامعه اسلامی اصناف و بازار با اشاره به مجلس نهم گفت: آنچه در این مجلس بیشتر از هر چیز مشهود بود ضعف نظارتی آن است. اگر مجلسی داشته باشیم که احساس تکلیف و وظیفه کرده و بر همه امورات کشور نظارت کند طبیعی است مسئولین نمی توانند در ایفای نقش خود سهل انگاری کنند.

این فعال اصولگرا افزود: اگر کشور مجلس نداشته باشد به سمت دیکتاتوری حرکت می کند. اگر قوانین محترم شمرده نشود و شخص برداشت و اجتهاد خود از آن را عملی کند کشور دچار استبداد خواهد شد. این دوره باید دنبال مجلسی پویا بود که بر تمام مسائل و امورات نظام نظارت درست و قاطعی داشته باشد و بداند که این کار هم مجلس و هم دولت را تقویت می کند. متاسفانه چه مجلس نهم و چه مجالس قبلی در ایفای این نقش خود موفق نبوده اند.

 اقتصاد دولتی در تضاد کامل با اقتصاد مقاومتی است

این فعال سیاسی ماندگاری نظام و استمرار قدرتمندانه آنرا در گرو تبعیت از ولایت فقیه دانست و گفت: باید به جای این در و آن در زدن و چشم داشتن به دیگران، گفتمان مقام معظم رهبری را برکشور حاکم کرد چرا که در این 37 سال هیچ خیری از دیگر کشورها ندیدیم. گفتمان ولایت و رهبری بر این تاکید دارد که میزان بالای حضور ما در صحنه انتخابات ارتباط مستقیمی با خنثی کردن دسیسه دشمنان دارد. نباید تندتر یا کندتر از ایشان حرکت کرد. حتی اگر یک نفر هم روز جمعه در خانه بماند اشتباه کرده است.

کریمی درپاسخ به پرسشی درباره عملکرد دولت یازدهم گفت: آقای روحانی تمام تخم مرغ های خود را دریک سبد گذاشت و سراغ برجام رفت. درحالیکه با پشتیبانی هایی که از سوی رهبری از دولت وی انجام میشد می توانست وضع اقتصادی کشور را هم بهبود بخشد. البته باید منصف بود چرا که این دولت بحمدالله در مجموع موفق بوده است.

وی اولویت اصلی مجلس آتی را توجه به اقتصاد کشور دانست وگفت: نمایندگان بی برو برگرد باید برای رفع مشکل اقتصادی مصمم باشند. تولید می بایست از این وضعیت رکود و مهلک خارج شود. بنگاههای دولتی باید به طرز صحیح به بخش خصوصی واگذارشود. اگر قرار است اقتصادی مقاومتی اجرا شود باید ابتدا اقتصاد مردمی و خصوصی شود و از تکفل دولت بیرون آید.

 فضای کار کشور کارمندی شده است


این فعال سیاسی ادامه داد: وقتی اکثریت بنگاه ها و مراکز تولیدی دردست بخش دولتی است طبیعی است که انگیزه کار پایین باشد. خداوند انسان را طوری خلق کرده که دنبال سود است. حتی افرادی که دنبال ثواب و اعمال خیر هستند این کارها را به طمع رفتن به بهشت و فرار از جهنم انجام می دهند. درمسائل اقتصادی هم اگر مدیر یک شرکت قرار باشد از جیب خودش خرج کند قطعا دقت و انصاف خیلی بیشتری به خرج می دهد تا اینکه بخواهد از جیب بیت المال هزینه کند. اگر اقتصاد خصوصی و مردمی شود دیگر شاهد این رقمهای کلان غارت اموال بیت المال هم نخواهیم بود.

دبیرکل انجمن اسلامی اصناف و بازاربا تاکید براینکه تنها درچنین اقتصادی است که افراد دنبال افزایش و ارزانی کیفیت محصول تولیدی خود می روند گفت: مشتریان همیشه دو مساله کیفیت و قیمت کالای مورد نیازخود را به عنوان معیارهای اصلی خرید خود در نظر می گیرند. نمی توان مردم را وادار کرد به زور کالاهای داخلی بخرند. اگر اقتصاد مردمی شود تولیدات کشور صادرات محور می شود و افراد مزد زحمات خود را دریافت می کنند.

کریمی اصفهانی تصریح کرد: آن وقت دیگرفضای کارمندی از کشور رخت می بندد چرا که افراد می دانند حقوق و مزایای آنها ارتباط مستقیمی با میزان انگیزه، درستکاری و خلاقیت آنها دارد و این طور نیست که بیایند و سرماه حقوق ثابتی بگیرند و بروند.

 باید افراد موجه به مجلس خبرگان راه پیدا کنند


این فعال سیاسی انتخابات مجلس خبرگان را نیز مهم دانست و تاکید کرد: شاهد بودیم که بعد از وفات امام راحل مجلس خبرگان با سرعت عمل وارد گود شده و رهبر را انتخاب کرد. خیمه نظام عمود و تیرک می خواست و اگر این عمود درست و به سرعت انتخاب نمی شد یقینا انقلاب آسیب جدی می دید.

وی افزود: اگر خدایی ناکرده در مجلس خبرگان افراد موجهی سر کار نباشند امکان دارد فردی را که به عنوان ولی فقیه انتخاب می کنند دارای آن تقوی، معنویت، دید جهانی، قاطعیت، عزم راسخ ودیگر صفات لازم ولی فقیه نباشد که نبود هر کدام از آنها می تواند مشکلات فراوانی برای نظام به وجود خواهد آورد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار