مدیرعامل آبفار مازندران
مدیرعامل آبفار مازندران گفت: هدررفت آب که در بسیاری از کشورها 15 درصد اعلام شده در کشور ایران بیش از30درصد است.
کد خبر: ۱۸۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 21 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، مجید عبدالهی همایش مدیریت مصرف و آب بدون درآمد با اشاره به محدودیت منابع آب گفت: جمعیت و مصرف دو متغیر در حال رشد هستند به طوری که در 100 سال اخیر جمعیت کشور 3 برابر رشد کرده اما مصرف آب 6 برابر افزایش یافته است که با توجه به محدودیت منابع آب و عدم تناسب با متغیرهای موجود همواره ما با چالش مواجه هستیم.

وی میانگین سرانه مصرف آب در روستاها را 250 لیتر در هر شبانه روز اعلام کرد و افزود: بر اساس استانداردهای جهانی این رقم بایدزیر 150 لیتر باشد اما متاسفانه در روستاهای مازندران میانگین سرانه مصرف به بسیار بالاتر از این مقداراست.

عبدالهی با تاکید بر بازنگری اساسی در هدررفت آب گفت: هزینه های نگهداری و تامین آب،کاهش اعتبارات عمرانی، افزایش هزینه های اجرای طرح های آبرسانی و ... مشکلات ما در آب و فاضلاب روستایی مازندران است و از طرفی هدررفت آب که در بسیاری از کشورها 15 درصد اعلام شده در کشور ما بیش از30درصد است.

وی با اشاره به اهمیت نقش مدیران و رابطین آب بدون درآمد خاطرنشان کرد: در مجمع شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور دو موضوع درآمد و هدررفت آب تکلیفی مهم برای ماست که همیشه باید بیش از سایر موارد در این خصوص پاسخگو باشیم لذا ضروری است با بالابردن عمر مفید تاسیسات،کاهش هزینه های بهره برداری و نگهداری،کاهش آلودگی،افزایش درآمد و جلب رضایت مشترکین و ... در این راستا تلاش کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: آب فقط متعلق به ما نیست و باید در نظر داشته باشیم که آیندگان تصور نکنند که ما انرژی را به راحتی هدر دادیمو حق آنها را نادیده گرفتیم.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار استان مازندران نیز، اشراف بر اطلاعات گذشته را ضرورت ترسیم آینده عنوان کرد و گفت: این شرکت در مطالعات جامع خود برای افق 1425 حدود 183 میلیون متر مکعبآب پیش بینی کردهکه هم اکنون 90 الی 130 میلیون متر مکعب آب برای جوامع روستایی اعم از تحت پوشش وغیر تحت پوشش تولید می شود.

وی تصریح کرد: این در حالی استکه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مصرف سرانه رابرای هر نفر 171 لیتر در شبانه روز برای ما در نظر گرفتند که معادل تولید 103 میلیون متر مکعب در افق 1425برای کل جمعیت روستاییاستان است به عبارتی ما باید در آن زمان با حجم آبی برابر حجم آب تولیدی فعلیخود را مدیریت کنیم.

دلاور بابازاده افزود: برای مدیریت بر چالش‌ها باید با احیای آب‌های تولیدی، صرفه‌جویی در مصرف آب، جلوگیری از سرریز آب، ترمیم شکستگی ها، جلوگیری از هدر رفت آب و .....را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار