تبصره 21 بودجه شهرداری تهران درخصوص بودجه 83 میلیاردتومانی شهرداری برای پلیس راهور تصویب شد.
کد خبر: ۱۸۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 21 February 2016
علیرضا دبیر صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران در بررسی تبصره 21 بودجه سال 95 شهرداری تهران گفت: اعتباری که براساس بودجه به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران اختصاص داده شده است، 83 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور درخواست بودجه 105 میلیارد تومانی داشته است، گفت: از آنجایی که در بودجه سال 94 افزایش بودجه خوبی برای پلیس راهور در نظر گرفتیم در سال 95 تنها به افزایش ناچیزی اکتفا کردیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه تعامل حداکثری بین پلیس راهور و شهرداری ایجاد شود، گفت: در حال حاضر درخصوص موتورسیکلت‌ها و خودروهای متردد در شهر تهران مشکلاتی داریم، به گونه‌ای که از پلیس راهور گلایه داریم که حدود 6 میلیون خودرو در سطح تهران تردد می‌کنند؛ اما در بانک اطلاعاتی شهرداری تهران اطلاعات تنها 1.5 میلیون خودرو ثبت شده است و هر اطلاعاتی که از پلیس راهور می‌خواهیم، می‌گویند که امنیتی است.

دبیر با بیان اینکه در دنیا ارتش نیز به دست بخش خصوصی سپرده شده اما پلیس هر اطلاعاتی را امنیتی می‌داند، گفت: در بخش وصول عوارض سالیانه نیز عنوان کرده‌ایم پلیس باید بتواند به شهرداری در رشد دریافت عوارض کمک کند و به عنوان انگیزشی 20 درصد را بردارد و باید راهور در این زمینه به شهرداری کمک کند.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز با اشاره به رابطه دوستانه شهرداری و پلیس راهور ادامه داد: پلیس راهور باید بانک اطلاعاتی خودروهای پایتخت را در اختیار معاونت حمل و نقل قرار دهد.

همچنین ابوالفضل قناعتی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه متاسفانه دولت ریالی از حق شهرداری تهران در وصول جرایم راهنمایی و رانندگی را پرداخت نکرده، گفت: در تبصره 21 بودجه آینده قید شود که پلیس راهور در دریافت حق شهرداری کمک کند.

علیرضا دبیر در واکنش به این سخنان گفت: سردار حسینی رییس پلیس راهور تهران هر ماه فهرست جرایم را برای ما می‌فرستد اما باید بگویم که در بودجه 94 از محل جرایم راهنمایی و رانندگی باید 250 میلیارد تومان درآمد می‌داشتیم اما متاسفانه یک ریال نیز محقق نشده است.

تبصره 21 بودجه سال آینده شهرداری تهران که براساس آن شهرداری تهران موظف است بودجه هزینه‌ای راهور را به مبلغ 3 میلیارد تومان پرداخت کند، تصویب شد و در بند الف این تبصره آمده است که پلیس راهور پس از تایید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، می‌تواند این بودجه را صرف کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار