نمایندگی آسیا تک در همدان از کار خدماتی فقط یک چیز را میداند و آن اینکه با مشترک قرارداد یک طرفه تنظیم و سپس دیگر پاسخگوی هیچکدام از اشکالات، قطعی و عدم ارائه خدمات مناسب طبق قرارداد و .... نیست.
به گزارش تابناک همدان؛ فضای اینترنت یکی از ابزارهای بسیار مهم ارتباطی و انجام کارها در زندگی امروز است که حجم قابلتوجهی از امور افراد در اینترنت پیگیری میشود.
با گسترش اینترنت خدمات مختلف ماشینی و اتوماسیون در این فضا ارائه میشود و دولت نیز در جمهوری اسلامی بنا را بر گسترش فضای الکترونیک گذاشته و در دنیا مدرن نمیتوان بههیچعنوان از اینترنت دور ماند.
در چند سال اخیر مشاغل مختلفی در فضای اینترنت تمام امور خود را سامان داده و پیگیری میکنند و هرکسی به فراخور نیز از فضای اینترنت و موتورهای جستجوگر استفاده میکند و طیف وسیعی از نیازهای بشر در این فضا قابلپیگیری و پاسخگویی است.
دولت در راستای ایجاد رقابت برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب به شهروندان تلاش کرده که ارائه خدمات اینترنتی را به شرکتهای مختلف بخش خصوصی واگذار کند و این شرکتها نیز هرکدام هرروز یک طرح و خدمت نوین را به مشتریان خود عرضه میکنند تا بتوانند علاوه بر حفظ مشترکان خود بلکه مشتریان جدیدی هم به لیست مشترکان اضافه کنند.
یکی از شرکتهای ارائه کنند خدمات اینترنتی آسیا تک است که نمایندگی آن در همدان نیز فعال است، نمایندگی این شرکت در وهله نخست و هنگام عقد قرارداد مانند هر شخصی که دنبال درآمدزایی از مشترکان خیلی استقبال خوبی میکند، اما بعد از مدت کوتاهی که از عقد قرارداد گذشت به بهانههای مختلف سعی در عدم ارائه خدمات در قبال هزینهای که گرفته سرباز میزند.
نمایندگی این شرکت در همدان علاوه بر کمفروشی، قطعیهای بیمورد و بدون هماهنگی با مشترکان را هم در دستور کار قرار داده و به بهانههای فنی و غیر فنی سعی در شانه خالی کردن دربار مسئولیت ارائه خدمات دارد.
در این میان وقتی برای پیگیری موضوع قطعیها و عدم ارائه مناسب خدمات طبق قرارداد و هزینه پرداختشده تلفنی و یا با مراجعه حضوری با بهانهای دیگر و وعده آینده مشترک را از سرباز میکنند.
آیا این نوع از برخورد با مشتریانی که در قبال دریافت خدمتی هزینه پرداخت کردند بر اساس قانون، شرع مقدس و عرف جامعه مناسب است؟
آیا با آمدن فناوری و اینترنت کاسبان و ارائهکنندگان خدمات اینترنتی نیاکان خود را فراموش کردند که چگونه با پاک دستی درآمد کسب میکردند؟ مگر قانون نمیگوید که حق با مشتری است و اصول بازرگانی و کاری ایجاب میکند که شرکت آسیا تک به مشتریان خود احترام بگذارد؟
چرا منشی این شرکت که برای پاسخگویی تلفنی استخدامشده با هتک حرمت به مشتریان خود با شنیدن صدای آنها گوشی را قطع کرده و دیگر بههیچعنوان به این مشتریان که نمیخواهند زیر بار بهانههای واهی این نمایندگی بروند و از عملکرد آنها ناراضی هستند خدمات ارائه نکند؟
در مراجعه حضوری نیز باز این خانم منشی و نمایندگی آسیا تک در همدان با توهین به مشتریان پاسخ درخور و مناسبی به آنان نمیدهد.
مشتریان برای پیگیری کار با سامانه تلفن گویای این شرکت در تهران تماس میگیرد و این سامانه نیز پاسخگو نیست!
راستی وقتی یک مشکلی بین نمایندگی شرکت ارائهکننده خدمات اینترنتی با مشتری به وجود آمد، مشترکی که حقی از او ضایعشده و خسارتدیده و متحمل زیانهای مالی به خاطر کاری که از طریق اینترنت انجام میداده چه کسی، ارگانی و یا نهادی برای رسیدگی به مشکل و یا احقاق حق وجود دارد؟
متأسفانه با پیگیریهای بهعملآمده به نتیجه رسیدیم که قانون در این حوزه کامل نبوده و یا اگر هم کامل است شهروندان دراینباره اطلاعاتی ندارند و همین باعث سوءاستفاده نمایندگی آسیا تک از مشترکان شده است.
برخی میگویند از طریق استانداری باید پیگیری کرد و بعضی نیز پیگیری از مسیر تعزیرات حکومتی را توصیه میکنند، ولی نهاد مشخصی برای رسیدگی به این مشکلات وجود ندارد، البته یک سامانه تلفن گویا به شماره ۱۹۵ در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد که میتوان با آن تماس گرفت و شکایت را تنظیم نمود؛ اما مشکل اینجاست که این سامانه و مرکز درواقع یک مرکز رسیدگی دعاوی حقوقی است که باید مراحل قانونی را مانند دادگاه طی کند که مدتزمان ۲۰ تا یک ماهه نیاز دارد.
حال سؤال این است که در همدان از چه مسیری و با توسل به کدام ابزار قانونی میتوان در سریعترین زمان ممکن مشکلاتی که نمایندگی آسیا تک ایجاد کرده را رسیدگی و رفع کرد؟
مشترکان متعددی در تماس با تابناک همدان خواهان رسیدگی این موضوع شدند و امیدواریم که شرکتهای ارائهکننده خدمات اینترنتی بیشتر به تعهدات خود پایبند باشند چراکه ما اهالی رسانه از قطعیهای مکرر و بیمورد، پهنای باند پایین و ضعیف کمتر از عقد قرارداد را هرروز تجربه میکنیم.
یکی از مشتریان مدعی است که شرکت آسیا تک بدون هیچگونه اطلاع قبلی اینترنت را قطع کرده و قرار بوده ظرف ۲ ساعت دوباره متصل شوند اما باگذشت ۴۸ ساعت هیچ اتصالی انجام نشده است و این مشتری برای تخلیه خط تلفن اقدام نموده که متأسفانه باگذشت ۷۲ ساعت این موضوع همروی زمینمانده است.
این شهروند همدانی میگوید خسارت زیادی را متحمل شده چراکه چند پروژه کاری را ازدستداده و شرکت آسیا تک بیش از ۱۰ میلیون تومان به او زیان رسانده است.
شهروندی دیگری میگوید که متأسفانه شخصی که نمایندگی آسیا تک در همدان را دارد خود بالای سرکار نیست و دو خانم منشی را گذاشته که آنها نیز مشتری مداری را نمیدانند و با تمام بیادبی و با مشترکان خود برخورد میکنند.
این شهروند ادامه میدهد من یک فرد عادی هستم و دستم بهجایی نمیرسد تا بتوانم اعاده حیثیت بکنم و امیدوارم این گزارش درد من و دیگر مشترکان را به گوش مسئولان برساند و بتوانم از حقوق خود دفاع کنم.
این بخشی از گلایههای شهروندان از خدماتدهی نمایندگی شرکت اینترنتی آسیا تک وچند شرکت خدمات ده در بستر اینترنت در همدان است که امید می رود نمایندگی آسیا تک به گلایهها و نارضایتی مشترکان خودپاسخ دهد چراکه با گسترش نارضایتیها، این شرکت در همدان متضرر میشود.