مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: 550 حلقه از چاه های آب در این استان تا نیمه اول سال آینده به کنتورهای هوشمند آب و برق مجهز می شوند.
کد خبر: ۱۸۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 20 February 2016

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: 550 حلقه از چاه های آب در این استان تا نیمه اول سال آینده به کنتورهای هوشمند آب و برق مجهز می شوند.

به گزارش تابناک ایلام؛ذوالفقار مهدی زاده اظهار کرد: بیش از یک هزار و 700 حلقه چاه در استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 400 مورد چاه برقی است که برای رسیدن به نقطه مطلوب کنترل مصرف در این حوزه، باید بر روی آنها کنتور هوشمند نصب شود.
وی افزود: تاکنون 250 حلقه کنتور هوشمند بر روی چاه های آب کشاورزی در مناطق گرمسیری استان نصب شده است که بدلیل مشکلات فنی که برای این کنتورها در نواحی جنوب استان و بر اثر گرما بوجود آمد دچار نقص فنی شدند اما عیب یابی توسط کارشناسان انجام و مشکل آنها رفع شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام یادآور شد: نصب کنتورهای هوشمند ابزاری مناسب برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب است که با برنامه ریزی صورت گرفته این کنتورها بر روی چاه های عمیقی نصب می شوند که دارای آبدهی بالا بوده و یا توسط گروه های گشت و بازرسی مشخص شود که دارای اضافه برداشت آب هستند.
مهدی زاده از نصب 400 کنتور هوشمند در دشت های پایلوت استان (مهران و دهلران) خبر داد و گفت: طبق بررسی های بعمل آمده در این دشت ها سالانه 10 میلیون متر مکعب اضافه برداشت آب وجود دارد که با نصب این تعداد کنتور هوشمند، به میزان 80 درصد معادل هشت میلیون متر مکعب آب مهار می شود.
وی نصب کنتور هوشمند را یکی از اولویت های مهم وزارت نیرو اعلام کرد و افزود: نصب کنتور هوشمند سبب می‎شود تا مصرف آب در بخش کشاورزی بهینه شده و از اضافه برداشت ها نیز جلوگیری شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام به مسدود کردن 40 حلقه چاه غیر مجاز در سطح این استان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: پر و مسدود کردن چاه های غیر مجاز آب بدون توقف ادامه دارد و این موضوع اکنون به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و این شرکت در همه مناطق و دشت های استان بر ممانعت از حفاری چاه غیر مجاز اشراف و نظارت کامل دارد.
یک هزار و 780 حلقه چاه در ایلام وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 380 حلقه متعلق به بخش کشاورزی، 282 حلقه به بخش صنعت و 117 حلقه نیز برای مصارف آب آشامیدنی است. /ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار