رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران
رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از اواخر روز پنج‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه امسال انتظار داریم از غرب استان شرایط برای ابرناکی آسمان مهیا شود و شاهد بارندگی باشیم.
کد خبر: ۱۸۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 18 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،احمد اسدی اظهار کرد: به‌دلیل جو پایدار و شکل‌گیری جریانات جنوبی افزایش دما را در سطح استان شاهد هستیم، به‌طوری‌که حداکثر دمای امروز شهرستان ساری نسبت به روز گذشته حدود هفت درجه افزایش پیدا کرد.

وی بیان کرد: تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که از اواخر روز پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه امسال با تغییر سوی جریانات، شمالی شدن جریانات سطح زمین و انتقال رطوبت از دریا به خشکی یا عبور موج تراز میانی جو انتظار داریم از غرب استان شرایط برای ابرناکی آسمان مهیا شود و شاهد بارندگی باشیم.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: این بارندگی به‌تدریج به مناطق مرکزی و شرقی استان گسترش پیدا می‌کند.

اسدی یادآور شد: علاوه بر بارش باران در این مدت وزش باد را در برخی مناطق استان شاهد هستیم که در برخی مناطق نسبتاً شدید است.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم بارندگی‌ها را برای صبح فردا در سطح مازندران داشته‌باشیم، گفت: بارش‌ها در ارتفاعات همراه با بارش پراکنده برف بوده و ارتفاعات گاهی مه‌آلود می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه دمای هوا تا فردا حدود هشت درجه کاهش می‌یابد، تصریح کرد: انتظار داریم از بعد از ظهر فردا از ناپایداری هوا کاسته شود اما برای روز شنبه به‌ویژه شنبه‌شب بارش‌های پراکنده‌ای را در برخی مناطق استان داشته‌باشیم که مقدار بارش‌ها زیاد نیست.

اسدی در پایان گفت: وضعیت دریای مازندران موج کوتاه و از اواخر روز مواج پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار