در طرح امداد نوروزی امسال در مجموع یک‌هزار و ۲۴۳ مورد مأموریت‌ توسط پایگاه‌های شهری، جاده‌ای و بین مراکز انجام گرفته است.
کد خبر: ۱۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 04 April 2015

انجام بیش از ۱۲۰۰ مأموریت توسط اورژانس همدان در ایام نوروز

به گزارش تسنیم ؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در طرح امداد نوروزی امسال در مجموع یک‌هزار و ۲۴۳ مورد مأموریت‌ توسط پایگاه‌های شهری، جاده‌ای و بین مراکز انجام گرفته است.

حبیب معصومی با اشاره مأموریتهای انجام شده توسط اورژانس در نوروز امسال اظهار داشت: اورژانس ۱۱۵ استان همدان به منظور مشارکت در اجرای طرح امداد نوروزی امسال ۴۵ پایگاه عملیاتی شهری و جاده‌ای با ۳۵۰ نیروی عملیاتی و ستادی در سطح استان را در آمادهباش کامل قرار داد.

وی افزود: در اجرای طرح امداد نوروزی امسال ۴۵ دستگاه آمبولانس، اورژانس هوایی، اتوبوسآمبولانس، اتاق عمل سیار و موتورلانس از ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین امسال، ارائه خدمات امدادی و پیش‏‌بیمارستانی را در دستور کار خود قرار دادهاند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان بازدید و ارزیابی از فعالیت پایگاهها بر اساس چکلیست‌های مربوط، فعال کردن ایستگاههای سلامت در همدان و شهرستانهای تابعه با تجهیزات مرتبط، ایجاد فرایند فراخوان نیروها در حوادث احتمالی، طراحی و چاپ کتابچه نوروزی و بروشور، آمادهسازی بیمارستان صحرایی برای پاسخ به حوادث احتمالی، سرویس تجهیزات فنی فرسوده و آمادهسازی آن و پاسخگویی به سامانه ۱۵۹۰ در ارتباط با شکایتهای مردمی را از دیگر خدمات ارائه شده توسط این مرکز در طرح امداد نوروزی ۹۴ برشمرد.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح امداد نوروزی تا دهم فروردین ماه امسال در مجموع ۷۸۷ مأموریت شهری شامل ۶۹۱ مأموریت غیرتصادفی، ۹۶ مأموریت تصادفی و ۱۲۳ مأموریت برای مصدومان تصادفی و ۳۹۹ مأموریت جاده‌ای انجام گرفته است.

معصومی افزود: همچنین ۲۵۷ مأموریت برای مصدومان تصادفی و همچنین ۵۷ مأموریت بین مراکز شامل ۳۵ مأموریت غیرتصادفی، ۲۲ مأموریت تصادفی و ۲۸ مأموریت امدادی برای مصدومان تصادفی توسط این مرکز در ۱۸ باب پایگاه شهری و ۲۶ باب پایگاه جاده‌ای توسط ۱۱۵ نفر روز نیروی عملیاتی و ۱۲ نیروی ستادی این مرکز انجام شده است.

وی بیان کرد: در پایگاه‌های شهری، جاده‌ای و بین مراکز در مجموع یکهزار و ۲۴۳ مورد مأموریت انجام شده است  که از این تعداد ۹۷۱ مأموریت غیرتصادفی، ۲۷۲ مأموریت تصادفی و ۴۰۸ مأموریت مصدوم تصادفی گزارش شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان از برپایی پنج ایستگاه سلامت در سطح استان خبر داد و گفت: در ایستگاههای سلامت مستقر در سطح استان ۴۲۳ مورد پذیرش انجام شده است که ۴۱۸ مورد منجر درمان در محل و پنج مورد اعزام به سایر مراکز درمانی شده است.

وی عنوان کرد: در تعطیلات نوروز امسال ۱۵ حادثه ویژه رخ داده است که از این تعداد هشت مورد مربوط به حوادث ترافیکی و هفت مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی با ۶۴ نفر مصدوم بوده است که ۱۰ نفر از آنان، فوت شده‌اند.

معصومی ابراز کرد: واحد EOC این مرکز در استان در ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانهروزی فعالیت داشته است و تا پایان این روزها ارائه خدمات انجام میشود و به منظور پاسخگویی به شکایتهای مردمی از مراکز درمانی سامانه ۱۵۹۰ فعال است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار