مهمترین هدف برگزاری همایش آذر یزدی؛
مدیر دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان در خصوص برگزاری همایش ملی بزرگداشت آذر یزدی اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان با تاسیس دفتر تکریم و الگوسازی نخبگان، به دنبال شناسایی نخبگان و سرآمدان استان‎‎ها و تکریم آنهاست.
کد خبر: ۱۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ 04 April 2015
به گزارش تابناک یزد، دکتر "غلامرضا شاهرضایی" افزود: از این نکوداشت‎‎ها در واقع به دنبال الگوسازی و پاسخ به نیازهای فرهنگی کشور است که بیشتر جنبه پژوهشی دارد تا از پژوهش‎‎ها، راهکاری برای تقویت فرهنگ کشور بیابد.

عضو کمیته علمی همایش ملی آذر یزدی با اشاره به شخصیت والا و کم بدیل آذر یزدی، خاطرنشان کرد: مرحوم آذر یزدی محرک و یکی از عوامل افزایش سرانه مطالعه در کشور است و بیشتر اساتید و بزرگان، مطالعه را با کتاب های او  آغاز کرده‌‌اند که این مصداقی از تاثیر گذاری این نویسنده در مطالعه نسل گذشته است.

وی ادامه داد:  از این رو انتظار می رود همایش آذر یزدی، پاسخ دهنده و رفع کننده معضل کنونی فرهنگ کتابخوانی  و افزایش سرانه مطالعه باشد.

شاهرضایی افزود: همایش ملی آذر یزدی، سعی در شناساندن این نویسنده و کتابهایش به نسل فرهیخته دارد که امیدواریم بتوانیم در این زمینه تاثیرگذار باشیم و گامی جهت اعتلای فرهنگ نخبگی کشور برداریم .

وی در ادامه عنوان کرد: نسل امروز باید بتواند به کمک ابزارها و تکنولوژی روز، منبع عظیم علمی و فرهنگی کشور را با فرهنگ بومی و اعتقادی  پیوند دهد و این یکی از اهداف مهم برگزاری این همایش است.

این عضو هیات علمی دانشگاه، شناخت تفکر آذر یزدی، بررسی نقش کتاب در بهتر شدن وضعیت فرهنگی کشور، آشنایی با تفکرات نسل نوجوان و جوان کشور و تلاش در بازیابی هویت ملی و دینی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش دانست.

وی با تاکید بر نیاز به حضور فعال جوانان در این همایش، از فرهیختگان فعال در زمینه ادبیات خواست تا نسبت به موضوعات مطرح شده در همایش، حساسیت بیشتری به خرج داده و آثار خود را ارسال کنند.

وی با انتقاد از عدم فرهنگ مطالعاتی در جامعه، تصریح کرد: مردم در حال حاضر با مسائل شنیداری ارتباط بهتری برقرار می کنند که لازم است این فرهنگ تغییر کند هرچند آمارهای جدید در رابطه با این موضوع، نسبت به گذشته بهتر شده است ولی تا رسیدن به وضع مطلوب، فاصله زیادی وجود دارد که این گونه همایش‎ها می‎‎تواند به عنوان محرک  برای رسیدن به وضع ایده آل، عمل کند.

شاهرضایی در پایان، در خصوص تاثیر  فضای مجازی در کاهش مطالعه مردم، اظهار کرد: در واقع فضای مجازی می تواند برای فرهنگ مطالعه، هم به صورت تهدید و هم به صورت فرصت نقش ایفا کند و نمی توان فضای مجازی را رقیب با فرهنگ مطالعه قلمداد کرد چرا که مطالعه از کلمه طلوع به معنی روشنی بخشی می‎‎آید و هرچیزی که باعث شود ذهن مخاطب روشن شود، مطالعه محسوب می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار