طی یک مراسم رسمی روز گذشته با حضور نمایندگانی از وزارت ورزش وسازمان محیط زیست کشوردر مشهد،"آهو"به عنوان نماد ورزش استان معرفی شد و در پیوندی هوشمندانه از مذهب،ورزش ومحیط زیست، از تندیس این حیوان وهمچنین پیراهن های ورزشی منقوش به طرح"آهو" وتمبر آن رونمایی شد.
کد خبر: ۱۸۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 16 February 2016
در ابتدای این مراسم،پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم،اجرای سرود ملی کشور وهمچنین قرائت صلوات خاصه امام هشتم(ع)،مدیر کل ورزش وجوانان استان در سخنانی،حفظ گونه های حیات وحش را یکی از چالش های زندگی بشر دانست وگفت:ورزشکاران به عنوان سفیران سلامت جامعه در جهت تحقق همین هدف گام برمی دارند."کوروش صبوریان" افزود: مایه خوشحالی است که استان خراسان رضوی در این عرصه نیز مثل بسیاری از عرصه ها، پیشتاز باشد. وی خاطرنشان کرد:استان خراسان رضوی، مفتخر است که دومین استان کشور در زمینه راه اندازی دفترحفاظت از محیط زیست در اداره کل ورزش وجوانان است وانتخاب این نماد نیز که تلفیقی از 3شاخص مهم است، در همین زمینه انجام شد.
جامعه ورزش استان،همدوش با محیط بانان
در ادامه همایش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در سخنانی با ابراز خوشحالی از حمایت عملی جامعه ورزش استان از یک گونه مهم محیط زیست استان،گفت:وقتی ملی پوشان کشورمان برای معرفی وحفاظت از یک گونه جانوری، نماد"یوزپلنگ" را روی لباس های ورزشی حک کردند،در واقع به حیات این گونه مهم در کشور کمک شایانی کردند وامیدواریم با  انتخاب این نماد در استان"ضامن آهو" ؛این جریان در استان وحتی کشور قوت بیشتری پیدا کند.دکتر"صالحی" افزود:پیشنهادی هم برای مسئولان کشور دارم؛ این که نماد"یوزپلنگ ایرانی"را به عنوان طرح یکی از اسکناس های رایج کشور نیز در نظر بگیرند.
 ترویج پیام"ضامن آهو"
سپس مدیرکل دفترآموزش ومشارکت های سازمان محیط زیست کشور نیز پشت تریبون رفت وگفت:پیام "ضامن آهو"احترام به زندگی همه جانوران ومحیط زیست است و باورم این است که با انتخاب این نماد برای ورزش استان خراسان رضوی، ورزشکاران خراسانی پیام رسان مهم این سیره خواهند بود.
"محمد درویش" افزود:در منطقه"دشت شیر احمد سبزوار" قبلا 2200گونه آهو وجود داشت که این رقم امروز به400راس رسیده است این امر نشان می دهد که برای ترویج و حفظ"آهو"در خراسان رضوی فعالیت های بیشتری باید انجام شود که یکی از آنها امضای تفاهم نامه معرفی نماد"آهو"برای ورزش استان است که اثر بسیار مهمی خواهد داشت.
رونمایی از تندیس وپیراهن منقوش به طرح آهو
گزارش خبرنگارما از این همایش حاکی است در ادامه،با دعوت مدعوان کشوری واستانی، از تندیس،تمبر و پیراهن ورزشی استان منقوش به طرح آهو،رونمایی وتفاهم نامه ای نیز به امضای مدیران کل ورزش و محیط زیست استان رسید.
در ادامه نیز مراسمی تحت عنوان تجلیل از قهرمانان وزحمتکشان ورزش استان برگزار شد و با اهدای نشان هایی از خدمات هادی رضایی (والیبال نشسته)، جواد محجوب (جودو)، محسن قهرمانی (فوتبال)، جبار قوچان نژاد (والیبال)، امیرفضلی(ووشو)، آریا نسیمی شاد(شنا)، فرهاد ظریف (والیبال)، حامدآفاق (بسکتبال)، محمد رضا مهاجری (فوتبال)، قنبرعلی قنبری (کوراش)، رضا عنایتی (فوتبال)، مسعود مصدق پور (شطرنج)، محمد دانشور(دوچرخه سواری)، حسن تفتیان (دوومیدانی)، رضا سخندان(فوتبال)، کورش محمدخانی (اتومبیلرانی) ، علی یعقوبیان (شمشیربازی)، علی برزوزاده (موتورسواری)، فرهاد کاظمی (فوتبال)و محسن ترکی(فوتبال) تقدیر شد .
درپایان جلسه نیززحمتکش(رئیس هیئت کوهنوردی استان) ودکتررضا شجیع(مشاور ومدیر دفتر توسعه محیط زیست وزارت ورزش)سخنانی درباره اهمیت ورسالت جامعه ورزش در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست ایراد کردند.
درحاشیه
*اجرای ورزش باستانی توسط باستانی کاران جوان باشگاه شهید چمران مشهد،پخش نماهنگ ،اجرای ترانه توسط سروش قیطانی،هنرنمایی گروه طناب زنی هیئت ورزش های همگانی مشهد از جمله برنامه های تفریحی لابه لای سخنرانی ها بود.
*چینش برنامه ها دچار اشکالات فراوان بود  و به هنگام سخنرانی های پایانی جمعیت سالن نصف شد!
* به جزفعالان ورزش استان،جمعیت دانش آموزان حاضر در همایش، نیز قابل توجه بود.
*در فهرست تجلیل از افتخار آفرینان ورزش استان،هیچ نامی از بانوان ورزشکار استان وجود نداشت!
*بیشتر مدعوان تجلیل شده،در جلسه غایب بودند!
منبع: خراسان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار