عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اگر شهرداری تا به حال با وجود تمام مضیقه های مالی نگذاشته خللی در خدمات رسانی به شهروندان ایجا شود تنها به دلیل وجود تحریم ها و رعایت فرهنگ اقتصاد مقاومتی بوده است، گفت: دولت باید در زمینه معوقات مالی تنها جوابگوی شورا نباشد بلکه پاسخ به بیش از 12 میلیون شهروند پایتخت نشین را بدهد.
کد خبر: ۱۸۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 14 February 2016
ابوالفضل قناعتی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر تهران نمایندگان مردم هستند و سه نماینده پیگیر تحقق معوقات دولت نیز نماینده تمامی پایتخت نشینان هستند، تصریح کرد: تمامی حقوقی که متوجه شهرداری ها است توسط خود دولتی ها نوشته و مصوب شده است. به طور مثال بحث جریمه خودروها، مالیات بر ارزش افزوده، بنزین رایانه ای، سهم 50درصدی مترو و 82.5 درصد سهم اتوبوسرانی همگی قوانین و توافقات مصوب بین دولت،مجلس و مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری پایتخت برای گرفتن سهم توسعه حمل ونقل شهر در گذشته همواره ملاحظات دولتی از جمله تحریم ها و اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار داده است، خاطرنشان کرد: وقتی مدیریت شهری سعی کرده که با همه شرایط شهر را مدیریت کند و به شهروندان خدمات رسانی کند، پس این وظیفه دولت است که حمایت های خود را دریغ نکند.

این عضو شورا ادامه داد: در نظر گرفتن این ملاحظات یعنی مردم را سوار اتوبوس هایی کردیم که کمترین ایمنی را داشتند، سوار تاکسی هایی کردیم که در شان شهروندان نبود، معطلی های نیم تا یک ساعته در ایستگاه ها یا سوار شدن بر واگن های مترویی که برخی شرایط شان در آستانه خطر است و اتخاذ تصمیم هایی که هم مردم دلایل آن را می دانستند و هم مسئولان.

قناعتی با انتقاد از تصمیم دولت به نپرداختن به بحث فاینانس مترو در زمان سفر رئیس جمهور چین، افزود: وقتی شاهد هستیم که شرایط کشور با برداشته شدن تحریم ها در مسیر بهبود قرار دارد و مسئولان دولت چین به ایران سفر می کنند و در پی آن یک قرارداد 600میلیاردی به امضا می رسد، توقع مردم تهران و روزانه 2میلیون شهروندی که به این کلانشهر رفت و آمد می کنند این است که مترو در اولویت های دولت قرار داشته باشد.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با یادآوری اینکه وقتی به مردم می گوییم آلودگی هوا باید حذف شود، ترافیک کاهش یابد و شهروندان از خودروی شخصی استفاده نکنند دولت نیز باید متقابلا به تعهدات خود پایبند باشد، متذکر شد: شورای شهر از دولت توقع داشت همزمان با سفر مسئولان چین فاینانس مترو را در اولویت کاری خود قرار دهد چراکه متروی تهران خواسته حدود 10درصد جمعیت کل کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار