کد خبر: ۱۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 02 April 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: تا آخرین روز تعطیلات نوروزی نظارت بر فعالیت مراکز اقامتی و پذیرایی ادامه دارد.
ابوالفضل عبیدی اظهار کرد: مسافران نوروزی اطمینان خاطر داشته باشند که تا آخرین روز تعطیلات نورزی بازرسی و نظارت بر عملکرد مراکز اقامتی و خدماتی با قدرت ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: از 27 اسفند تا 11 فروردین، 986 بازدید از مجموعه‌های اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات سفر صورت گرفته است که در این بین رستوران‌ها با 486 بازدید بیشترین سهم سرکشی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
وی به تعداد تشویق و تذکرها نیز اشاره کرد و افزود: طی این مدت 15 مجموعه به دلیل ارائه خدمات شاخص مورد تشویق قرار گرفته است درحالی که 107 تذکر شفاهی و 12 تذکر کتبی نیز به مجموعه‌های متخلف داده شده است.
عبیدی تاکید کرد: با رسیدن به روزهای پایانی تعطیلات نوروزی هیچ تغییری در نحوه نظارت‌ها صورت نخواهد گرفت و گردشگران با اطمینان می‌توانند از امکانات مراکز اقامتی و پذیرایی استفاده کنند.
وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری جلسه روز طبیعت هم اشاره کرد وگفت: تجربه‌های سال‌های قبل نشان داده که بسیاری از مسافران نوروزی در هنگام بازگشت از سفر، البرز را به عنوان آخرین ایستگاه توقف خود  قرار می‌دهند.
این مسئول  با تاکید نظارت بیشتر بر اماکن پذیرایی بین راهی به خصوص رستوران‌ها در روز 13 فروردین،  افزود: علاوه برمسافران گذری، هرساله عده زیادی از شهروندان تهرانی در روز طبیعت  وارد استان البرز می‌شوند تا از مناظر طبیعی زیبای این استان نظیر جاده چالوس، طالقان، برغان، کردان، آتشگاه، سد امیر کبیر و غیره استفاده کنند، به همین خاطر بازرسان و ناظران در این روز باید به طور ویژه و موشکافانه به بازرسی و سرکشی اقدام کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی البرز  در ادامه بر لزوم همکاری‌های همه جانبه مجموعه ستاد تسهیلات سفر تاکید کرد و گفت: امید است با همکاری همه دستگاه‌های درگیر این ستاد، تمامی میهمانان استان لحظات به یادماندی را در البرز سپری کنند.
وی افزود: برای این که بتوانیم خاطره خوشی از البرز در ذهن مسافران به یادگار بگذاریم، در روز طبیعت به آنها اقلام فرهنگی از جمله کتابچه‌های سفر، نقشه راهنما و توزیع فرم نظر سنجی اهدا می‌شود.
 گفتنی است، پیش از آغاز این نشست  دو ساعته، معاون گردشگری گزارشی از عملکرد فعالیت های 15 روزه اخیر را ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار