کد خبر: ۱۷۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 09 February 2016

استاندار البرز حضور سرمایه گذاران خارجی را ازدستاورهای مهم پایان برجام عنوان کرد و گفت: با فرجام برجام راه برای سرمایه گذاران خارجی و توسعه هرچه بیشتر دربخش اقتصادی کشور گشوده شد.

به گزارش ایرنا،سید حمید طهایی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح های دهه فجر شهرستان طالقان افزود: امروز بسیاری از کشورها از عملکرد خود در برابر ایران اسلامی پشیمان شده و دوباره به دنبال مذاکره و همکاری با کشور ما هستند.

وی ادامه داد: استان البرز نیز از غافله توسعه عقب نمانده و شرط آوردن فناوری جدید را برای سرمایه گذاران گذاشته ایم.

طهایی خاطرنشان کرد: سال ها بود، اجازه آوردن ماشین آلات جدید را نمی دادیم و امروز البرز شرط گذاشته تا حداقل 30درصد محصول تولید شده صادر شود.

استاندارالبرز افزود: ارتقای کیفی محصولات داخلی و ورود به بازارهای جهانی از مزیت های مشارکت با سرمایه گذاران خارجی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دهه فجر امسال با ارمغان بزرگ فرجام برجام برای ملت ایران همراه شد، گفت: تلاش های تیم هسته ای به ویژه وزیر امور خارجه به چالش پرونده هسته ای پایان داد.

طهایی تاکید کرد: بسیاری از موانع از جمله آثار شش قطعنامه علیه کشورمان

بعید به نظر می رسید اما تلاش های دیپلماسی نتیجه داد.

وی افزود: دشمنان در مقابل ایران اسلامی تخاصم گسترده ای ایجاد کرده بودند اما

بر به ثمر نشستن برجام ، علاوه بر رفع تحریم ها، دانش صلح آمیز هسته ای ایران حفظ شد.

استاندارالبرز با اعلام اینکه دستاوردهای انقلاب همیشه برای مردم امید بخش بوده ،ادامه داد: این دستاوردها پیام زندگی بهتر و آینده روشن را داشته که امروزشاهد دستاورد کوچکی چون گاز رسانی به طالقان هستیم .

وی تاکید کرد: باید نیازها و استعدادهای هر منطقه از استان البرز از جمله طالقان را شناسایی کرد و برمبنای اقتصاد مقاومتی برای توسعه آنها گام برداشت.

طهایی اضافه کرد: امروز با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی دردولت باید برنامه ها را ارایه کرد وهمه دستگاه ها در خور توان خود پیش روند چراکه دولت به فکر خدمتگزاری مردم است.

وی درخصوص نیازهای درمانی طالقان نیز گفت: فرد خیری برای ساخت مرکز درمانی در این شهرستان اعلام آمادگی کرده است .

استاندار البرز به طرح های گشایشی دهه مبارک فجر در طالقان اشاره کرد و افزود: افتتاح پروژه ساختمان امداد و نجات هلال احمر با اعتبار 450میلیارد ریال، گازر رسانی به طالقان با 330میلیارد ریال دستاورد مهمی است که تا پایان سال با صرف اعتبار 500 میلیارد ریال کامل خواهد شد .

وی بر راه اندازی تعاونی توسعه عمران تاکید کرد و افزود: این تعاونی منابع خوبی به همراه دارد که زمینه اشتغالزایی را فراهم می کند بنابراین باید در اولویت های کاری قرار گیرد.

استاندار البرز درخصوص راه طالقان نیز ادامه داد: اعتبارهای راه هشتگرد به طالقان در مجلس برای قرار گرفتن در پروژه های ملی تصویب شده و پیگیری های لازم باید در این زمینه انجام شود.

وی انتخابات پیش رو را نیز با اهمیت خواند و افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری درسال جاری در پای صندوق های رای اعلان رفراندوم ملی است که ارزش های اسلامی را به نمایش می گذارد.

طهایی تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی ضمن رعایت قانون باید از دادن وعده غیرعملی خودداری کنند و همه آحاد مردم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه سهیم هستند.

شهرستان یکصد هزارنفری طالقان در 70 کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

مردم این شهرستان سردسیر و کوهستانی سال ها در انتظار طرح گازرسانی به این منطقه بودند که با همت دولتمردان به نتیجه رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار