در مراسمی به مناسبت دهه فجر کارخانه آذرتک اولین کارخانه تبدیلی شیر شهرستان سرعین در روستای آتشگاه بخش سبلان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۷۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 09 February 2016

به گزارش ایرنا ، فرماندار سرعین روز سه شنبه در آیین افتتاح این کارخانه با اشاره به اینکه در سرعین گام بلندی برای توسعه صنعت کشاورزی و دامی برداشته شده گفت: وجود چند کارخانه تولیدی و دامی فعال در منطقه زمینه بیشتر رونق محصولات دامی و کشاورزی در استان را ایجاد کرده است.
عاطف ناصری افزود: سرعین با استعداد خوبی که در زمینه کشاورزی دارد می تواند اشتغال زیادی برای جوانان منطقه ایجاد کند و صنعت گردشگری را نیز رونق دهد.
حجت الاسلام اصغری امام جمعه سرعین نیز در این آیین کار کشاورزی را جزو شغل های پر برکت و بزرگ در دین اسلام دانست و گفت: محصولاتی که در این زمینه تولید می شود در تربیت نسل های این انقلاب ستودنی است.
سلحشور مدیر شرکت تبدیلی فرآورده های شیری آذرتک نیز گفت: فاز سوم این مجموعه در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی از صادرات محصول این کارخانه به کشورهای ترکیه و روسیه خبر داد و افزود: با کیفیتی که محصولات دامنه سبلان دارد مشتریان زیادی در خارج از کشور خواهیم داشت.
وی محصولات این کارخانه تبدیلی را پنیر ، پنیر پیتزا ، ماست موسیر و خامه قنادی ذکر و اظهار کرد: 300 تن محصولات تبدیلی این شرکت در سال است که امیدواریم با حمایت های لازم این میزان به 500 تن در سال آینده افزایش یابد.
کارخانه آذر تک در زمینی به متراژ دو هزار متر مربع با اشتغال زایی 15 نفر و 10 میلیارد ریال آورده شخصی با ظرفیت 300 تن محصولات شیر راه اندازی شده است.
در پایان این مراسم از فعالان حوزه کشاورزی دامی و لبنی شهرستان سرعین تجلیل شد
سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار