البرز توانایی تحمل چه میزان بارش برف و باران را دارد؟
این خسارات در حالی به استان البرز وارد گردید که حداکثر بارش باران در کرج 3/13 (MM) گزارش شده است. به عبارتی این استان توانایی تحمل بارش بیش از یک سانتی متری باران را ندارد.
کد خبر: ۱۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 31 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از مدیر کل بحران استانداری البرز اعلام کرد که بارش شدید باران شامگاه دوشنبه در این استان علاوه بر ایجاد آبگرفتگی و سیلاب 80 میلیارد ریال خسارت در پی داشت.
ابوالقاسم باقری افزود: این برآورد خسارت تنها مربوط به لایروبی خیابان ها و معابر از آبگرفتگی و سیلاب است و میزان خسارت های ناشی از تخریب تاسیسات شهری، فضای سبز و جداول خیابانی نیز در دست بررسی است.
وی ادامه داد: در پی بارش باران شدید و سراریز شدن سیل از کوه نور ( در شمال کرج) و پراکنده شدن تخته سنگ‌های بزرگ این کوه در منطقه عظیمیه چندین دستگاه خودورسواری پارک شده در مسیر را واژگون و دچار خسارت شدید به آنها گردید.
باقری گفت: بروز 10 مورد آبگرفتگی شدید در مناطق مختلف کلانشهر کرج از جمله منطقه کمالشهر و همچنین بارش تگرگ در شهرستان طالقان از دیگر خسارتهای ناشی از بارش شدید باران در شب گذشته بود.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از راههای روستایی در جاده چالوس نیز در اثر این بارش مسدود گردید که بازگشایی این مسیرها تا کنون به همت نیروهای امدادی و مردم ادامه داشت .
مدیر کل بحران استانداری البرز همچنین از بروز سیل در منطقه آتشگاه کرج به دلیل بارش باران شب گذشته خبرداد و افزود: خسارتهای ناشی از بروز این سیل نیز در دست بررسی است.
این خسارات در حالی به استان البرز وارد شده که بر اساس اعلام هواشناسی این استان حداکثر بارش باران در کرج 3/13 (MM) گزارش شده است.
به عبارتی استان البرز و مرکز این استان که دومین کلانشهر بزرگ و پرجمعیت کشور به شمار می آید، توانایی تحمل بارش بیش از یک سانتی متری باران را ندارد.
در همین رابطه مسئول روابط عمومی  آتش نشانی کرج نیز اعلام کرده است که در پی بارش شدید باران در شامگاه دوشنبه که منجر به بروز سیلاب و آبگرفتگی در معابر و تعدادی از واحدهای مسکونی و تجاری شد، با تلاش امدادگران آتش نشانی 15 واحد مسکونی و تجاری که بیشترین آبگرفتگی را داشتند، از سیلاب تخلیه شدند.
سید جواد موسوی افزود: آتش نشانان در 22 ساعت گذشته توانستند این سیلاب ها را تخلیه کنند و عملیات امداد و نجات در این زمینه همچنان ادامه دارد .
وی اظهار کرد: علاوه بر این واحدهای مسکونی و تجاری ، سرنشینان چهار دستگاه خودرو سواری گرفتار در سیلاب نیز با تلاش ماموران آتش نشانی نجات یافتند .
این مسئول گفت: با توجه به حجم گسترده سیلاب و آبگرفتگی در بسیاری از مناطق کلانشهر کرج در شب گذشته 25 دستگاه خودروی امداد و نجات به همراه 69 اتش نشان در مناطق مختلف شهری به هموطنان ارائه خدمت می کردند.
در سوم فروردین ماه نیز با بارش 11 میلیمتری باران ابگرفتگی های شدیدی در مناطق مختلف شهری کرج رخ داد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی بارش باران شب گذشته در کرج 13.3 با میلیمتر، هشتگرد 14.6 و طالقان 29 میلیمتر بوده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار