استاندار ایلام گفت: مجموعه دولت و وزارت نفت تلاش می کنند صنعت پتروشیمی در ایلام به قطب سوم این صنعت در کشور بعد از عسلویه و ماهشهر تبدیل شود.
کد خبر: ۱۷۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 08 February 2016

استاندار ایلام گفت: مجموعه دولت و وزارت نفت تلاش می کنند صنعت پتروشیمی در ایلام به قطب سوم این صنعت در کشور بعد از عسلویه و ماهشهر تبدیل شود.

به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز دوشنبه در آیین راه اندازی فاز دوم میعانات گازی پتروشیمی ایلام اظهار کرد: برای راه اندازی فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام با چندین سرمایه گذار در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم این مهم را بزودی اجرایی کنیم.
وی بر راه اندازی واحد الفین پتروشیمی ایلام تا پایان سال 95 تاکید کرد و از مجموعه مدیریتی و پرسنل شرکت پتروشیمی ایلام خواست که تمام توان و ظرفیت خود را برای راه اندازی این واحد در موعد مقرر (پایان سال 95) یا پیش تولید آن در دهه فجر سال آینده بکار گیرند.
استاندار ایلام با اشاره به انتقال آب سد گلال شهر ایلام برای تامین آب مورد نیاز پالایشگاه گاز و پتروشیمی ایلام یادآور شد: قطعا بهره برداری از واحدهای جدید پتروشیمی شکوفایی و توسعه همه جانبه استان را بدنبال خواهد داشت و آینده امید بخشی را برای استان ترسیم می کند.
مروارید با اشاره به برنامه ریزی های وزارت نفت برای احداث 10 طرح پتروشیمی پایین دستی در نقاط مختلف کشور گفت: امیدواریم استان ایلام جز یکی از این مناطق قرار گیرد تا در رونق تولید و اشتغالزایی استان بتواند تاثیر مهمی ایجاد کند.
وی اضافه کرد: استان ایلام این آمادگی را دارد تا تسهیلات زیربنایی مورد نیاز سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه صنعت را همچون آب، برق تامین کند.
همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور محمدرضا مروارید استاندار ایلام از 79 طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی در شهرستان ایلام با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال بهره برداری شد.
شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه ایلام، طرح پساب فاضلاب پالایشگاه ایلام، تجهیز بیمارستان های امام خمینی و مصطفی خمینی شهر ایلام به امکانات درمانی و پزشکی و افتتاح دو باب مرکز بهداشتی و درمانی مهمترین این طرح ها هستند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار