توسعه در شهر قزوین امری لازم و ضروری است اما گویا توسعه برای هر کسی خوشایند باشد برای کاسبان شهر قزوین پیام آور خبرهایی تلخ خواهد بود.
کد خبر: ۱۷۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 08 February 2016
به گزارش تابناک از قزوین توسعه و تغییر روند در مبلمان شهری یکی از نیازهای اساسی شهر قزوین است . این شهر که از دیرباز با مشکلات عدیده‌ای در به روز رسانی معابر روبه رو بوده این روزها بیش از هر زمانی نیاز به تغییر را در خود حس می‌کند .

رفع مشکلات پیش روی شهر قبل از وقوع توسط شهرداری یک نقطه مثبت در کارنامه مدیریت شهرداری قزوین است و این نقطه مثبت قابل تحسین است و امیدواریم در تمام حوزه‌ها شاهد این نوع مدیریت باشیم اما این نوع مدیریت باید با یک ارزیابی دقیق از شرایط صورت بگیرد.

متاسفانه در تحولات اخیر شهری قزوین که به بهانه توسعه صورت گرفته همیشه گروهی از شهروندان که شاید بتوان از آنان به عنوان قشری زحمتکش یاد کرد متحمل خسارتهای فراوان و تا برخی اوقات غیر قابل جبران شده اند و این امر باید توسط شهرداری قزوین در نظر گرفته شود.

با نگاهی به روند ایجاد پل‌ها و خیابان‌های روگذر در سطح شهر قزوین  به راحتی میتوان دید که کاسبان محلی بیشترین آسیب را از این تغییرات متحمل شده اند .

تعطیلی بیش از یکسال خیابان نادری که نبض شهر محسوب می شد و یا تعطیلی محله غیاث آباد و یا خیابان سپه آسیب‌های جدی را در شهر به همراه داشت و باید به یاد داشته باشیم که در تصمیم گیری ها حرکتی صورت نگیرد که بخشی از اشتغال با خلل وارد شود.

در شرایطی که کشور به دنبال رهایی از مشکلات اقتصادی و ورود سرمایه گذار به داخل کشور است عدم حمایت از واحدها و بنگاه های داخلی آن هم به این شکل نوعی سوء تدبیر محسوب می شود که باید در برابر آن ایستاد.

در تازه ترین اتفاق قرار بود تا خیابان خیام نیز که یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید در شهر محسوب می شود به پیاده راه تبدیل شود و همین امر نیز با در نظر گرفتن آسیبهای زیاد، میتوانست خسارت جبران ناپذیری را داشته باشد.

ورود مسئولین استان پس از تحصن و اعتراض اهالی منطقه و مخوصوصا کاسبان محلی باعث شد تا اجازه اجرای این پروژه به شهرداری قزوین داده نشود اما چه تضمینی وجود دارد که باز هم شاهد اتخاذ چنین تصمیم‌هایی در شهر نباشیم؟

این امید وجود دارد که شهرداری قزوین با همراه کردن منتقدان خود در سطح شهر و استفاده از خرد جمعی در تصمیم‌گیری‌ها بتواند تصمیمی منطقی و مناسب را اتخاذ کند که برای سطح شهر قزوین کمترین آسیب را بدنبال داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
خرد می شوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار