دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از آغاز این جشنواره در 20 بهمن‌ماه خبر داد و گفت: «بادیگارد» و «اژدها وارد می‌شود» در روز نخست جشنواره اکران می‌شود.
کد خبر: ۱۷۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 07 February 2016
دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از آغاز این جشنواره در 20 بهمن‌ماه خبر داد و گفت: «بادیگارد» و «اژدها وارد می‌شود» در روز نخست جشنواره اکران می‌شود.
ناصر نبی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این جشنواره از 20 لغایت 26 بهمن‌ماه در قالب اکران فیلم‌های مختلف جشنواره فیلم فجر در دو سینمای آفریقا و هویزه برگزار می‌شود.

وی از اکران فیلم کودک و نوجوان در سینما اصغرزاده مشهد خبر داد و گفت: بخش مرور فیلم‌های مستند و انیمیشن خراسان رضوی نیز با 40 اثر در پردیس سینمایی هویزه همراه با جلسات نقد و بررسی آن نیز از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره محسوب می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با اشاره به اینکه تاکنون 15 فیلم برای اکران در جشنواره سیزدهم فیلم فجر مشهد در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: «امکان مینا»، «آخرین بار کی سحر را دیدی؟»، «اژدها وارد می‌شود»، «مالاریا»، «بادیگارد»، «بارکد»، «خشم و هیاهو»، «دختر»، «دلبری»، «رسوایی 2»، «کفش‌هایم کو؟»، «لانتوری»، «نفس»، «ابد»، «یک روز» و «ایستاده در غبار» در دو سینمای آفریقا و هویزه اکران می‌شوند.

* اکران «بادیگارد» و «اژدها وارد می شود» در نخستین روز جشنواره

نبی‌زاده با تأکید بر اینکه دو فیلم «بادیگارد» و «اژدها وارد می‌شود» همزمان با نخستین روز این جشنواره اکران می‌شود، یادآور شد: سانس‌ها در جشنواره امسال در ساعات 17، 19 و 21 است که تلاش می‌کنیم در سینما آفریقا دو سانس و هویزه یک سانس داشته باشیم البته این امر در حالی است که هر دو سینما دو فیلم را هر شب اکران می‌کنند.

وی افزود: قیمت بلیت 10 هزار تومان بوده و فروش اینترنتی بلیت در کنار فروش گیشه نیز برنامه‌ریزی شده است.

نبی‌زاده در پاسخ به این سئوال که به نظر می‌رسد یکی از آسیب‌های جشنواره فیلم فجر بی‌نظمی موجود در آن باشد که امسال نیز احتمال آن وجود دارد، برای این امر چه برنامه‌ای دارید، خاطرنشان کرد: در سال گذشته یکی از فیلم‌ها دچار اختلالات سیستمی شد که به علت کد اشتباه، امکان اکران آن همزمان با روز گفته شده ایجاد نشد اما ما تلاش می‌کنیم امسال، جشنواره را با حداقل بی‌نظمی برگزار کنیم.

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا با وجود اینکه امکان اکران همه فیلم‌های جشنواره امسال را نداشتید اما اطلاع‌رسانی سازمان سینمایی کشور و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد درباره اکران همه آثار بود، گفت: همه تلاش استاندار خراسان رضوی و ستاد برگزاری این جشنواره در مشهد اکران همه آثار این جشنواره بود و تا پایان آن نیز تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که بتوانیم به این مهم برسیم اما اعتبارات محدود و عدم هماهنگی هنرمندان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های جشنواره امسال با مسئولان ستاد برگزاری این امر را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

* مسئولان جشنواره فجر را محدود به تهران می‌دانند

معاون امور هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: متأسفانه مسئولان برگزاری جشنواره فیلم فجر این جشنواره را محدود به تهران می‌دانند در حالی که این جشنواره به تمام کشور تعلق دارد بنابراین درخواست امکان اکران فیلم‌های بیشتر در جشنواره فیلم فجر امسال مشهد را داریم تا فضای بهتری برای استفاده مردم ایجاد شود.

وی بیان کرد: تجربه نشان داده وقتی فیلم‌های جشنواره فیلم در مشهد اکران می‌شود در بخش اکران عمومی با استقبال و فروش بیشتر گیشه مواجه شده است بنابراین این امر می‌تواند به عنوان یک نقطه مطلوب اکران فیلم‌های استانی همزمان با جشنواره تهران مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

نبی زاده از برگزاری سه کارگاه همزمان با این جشنواره خبر داد و گفت: از ایده تا فیلم‌نامه در حوزه فیلم‌نامه، از ایده تا تولید در حوزه مستند و کارگاه نقش دکوپاژ در فیلم در حوزه کارگردانی از جمله کارگاه‌هایی هستند که در حاشیه جشنواره فیلم فجر مشهد برگزار می‌شوند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در مراسم اختتامیه نیز علاوه بر دعوت از هنرمندان سینمایی که در جشنواره امسال آثاری داشتند، از فریدون جیرانی و شهاب ملت‌‌خواه نیز تقدیر و تجلیل می‌شود.

گفتنی است، در این نشست از پوستر جشنواره فیلم فجر مشهد رونمایی شد.
منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار