عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه مرکز تجاری استاندارد در همدان وجود نداشته و سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌های محدود بیشترین بهره‌برداری‌ را دارند، گفت: توسعه مراکز تجاری در رینگ سوم شهر همدان باید در دستور کار باشد.
کد خبر: ۱۷۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 07 February 2016

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه مرکز تجاری استاندارد در همدان وجود نداشته و سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌های محدود بیشترین بهره‌برداری‌ را دارند، گفت: توسعه مراکز تجاری در رینگ سوم شهر همدان باید در دستور کار باشد.

به گزارش تسنیم ، محمدرضا الیاسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف شهرداری همدان این است که برخی اولویت‌ها را تشخیص داده و پروژه‌های تعریف می‌کند که با شرایط اقتصادی موجود به درد همدان نمی‌خورد.

وی افزود: کمبود پارکینگ به یکی از نقاط ضعف در شهرداری و شورای شهر تبدیل شده چراکه هنوز موفق نشده‌ایم بخشی از درآمد شهرداری را برای ایجاد پارکینگ اختصاص دهیم، هر چقدر زمان ایجاد پارکینگ و پارک‌سوارها طولانی شود هزینه‌های تملکی شهرداری همدان افزایش می‌یابد.

الیاسی با اشاره به پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ تصریح کرد: وقتی تملک و اجرای پروژه‌ای طول کشید نشان از عملکرد خوب نیست چراکه تملک و اجرای پروژه پارکینگ 16 ماه زمان نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان در ارائه برنامه و اولویت‌بندی پروژه‌ها مطلوب عمل نکرده استف گفت: هر سال با وجود محدودیت‌های درآمدی، اولویت‌بندی پروژه‌ها دشوار می‌شود ولی باید پروژه‌های مهم و اساسی شهر را در اولویت نخست تخصیص قرار داد.

ساختار شهرداری همدان نیازمند اصلاح واقعی است

عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه ساختار شهرداری همدان نیازمند اصلاح واقعی است، گفت: از نظر فردی و نیروی انسانی در شهرداری همدان مشکلی نداریم چراکه افراد توانمند، باتجربه و متخصص بخصوص در مناطق در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تعریف پروژه و استفاده حداکثری از ظرفیت نیروی انسانی هنوز در شهرداری همدان عملیاتی نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر بودجه‌های اجرایی را در شهرداری ستاد متمرکز کرده و متاسفانه شهرداری ستاد به عنوان حوزه طراحی و نظارت کار اجرایی می‌کند در صورتی که شهرداری مناطق همدان باید پروژه‌های خود را اجرایی کرده و شهرداری ستاد بر آن نظارت داشته باشد.

الیاسی با اشاره به اینکه شهرداری مناطق به واحدهای درآمدی بزرگی تبدیل شده و برای کسب درآمد دور یکدیگر جمع شده‌اند، گفت: وقتی این اتفاق رقم می‌خورد شهرداری از اهداف مدنظر خود دور می‌شود.

رسیدن به مدیریت واحد شهری در همدان به زودی عملی نمی‌شود

وی با بیان اینکه چندین سال درباره مدیریت واحد شهری در همدان بحث شده است، اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود به این زودی به مدیریت واحد شهری دست پیدا نمی‌کنیم، بهتر است روی آرزوها برنامه‌ریزی نکرده و روی داشته‌ها برنامه ارائه شود.

عضو شورای شهر همدان اعلام کرد: بحث صدور پروانه ساختمانی در مناطق چهارگانه شهرداری همدان طرح شد و معاونت شهرسازی نیز با آن موافقت کرد اما سایر مدیریت‌های شهرداری در این زمینه مشکل ایجاد کردند و این برنامه اجرایی نشد.

وی با بیان اینکه براساس قانون 100 درصد بودجه جاری شهرداری‌ها باید محقق شود، گفت: از سوی دیگر بودجه عمرانی به صورت کامل تحقق پیدا نمی‌کند و نیاز است تا برای تخصیص به پروژه‌ها اولویت‌بندی لازم صورت گیرد چراکه تخصیص اعتبارات عمرانی به تمامی پروژه‌ها سبب طولانی شدن طرح‌ها می‌شود.

افتتاح بازار سینا مشکلات بسیاری برای شهر ایجاد می‌کند

الیاسی با اعلام اینکه افتتاح بازار سینا در آرامگاه بوعلی همدان مشکلات بسیاری از جمله معضلات ترافیکی ایجاد می‌کند، گفت: با این گونه طرح‌ها ظرفیت موجود در آرامگاه بوعلی سینای همدان را از بین برده و مشکلاتی را ایجاد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید در شهر همدان باشیم، تصریح کرد: در شهر همدان یک مرکز خرید و تجاری استاندارد وجود ندارد، هجوم به خیابان‌های بوعلی، پاستور، جهان نما و استادان سبب ایجاد مشکلات بسیار در شهر می‌شود.

عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه باید در رینگ سوم شهر همدان ظرفیت‌های جدید برای اجرای مرکز تجاری ایجاد کنیم، گفت: با توجه به این دیدگاه باید از تفکیک قطعات کوچک در بلواری همچون آیت اله نجفی همدان پرهیز کرده و برخی مراکز تجاری و درمانی را در این محل ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمرکززدایی یکی از سیاست‌های اصلی شورای شهر همدان محسوب می‌شود، گفت: این آمادگی از سوی شورای شهر و شهرداری همدان وجود دارد تا در صورت درخواست دستگاه‌ها زمین رایگان در بلوار آیت اله نجفی برای احداث ساختمان اداری در اختیار قرار دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار