کد خبر: ۱۷۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 07 February 2016
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ خبرگزاری رسمی کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی یک موشک دوربرد ماهواره بر پرتاب کرد.

کره شمالی موشک ماهواره بر خود را بامداد امروز پرتاب کرد

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی بامداد یکشنبه یک فروند موشک دوربرد ماهواره بر را با وجود هشدارهای آمریکا وکره جنوبی پرتاب کرد.

سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد این موشک حدود ساعت 9 به وقت محلی ( 30 دقیقه بامداد به وقت گرنیویچ) از یکی از پایگاه های شلیک موشک در جنوب غربی کره شمالی پرتاب شد.

کره شمالی اطمینان می دهد برنامه فضایی این کشور اهدافی کاملا غیرنظامی دارد؛ اما آمریکا و متحدان آن مدعی هستند این برنامه پوششی برای برنامه توسعه موشک های بالستیک بین قاره ای است.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول،‌ اعلام خبر شلیک این موشک اقدام تحریک آمیز جدید پیونگ یانگ در قبال جامعه بین المللی است که تلاش می کند تحریم ها علیه پیونگ یانگ را تشدید کند.

"باراک اوباما،" و "شی جینپینگ،" روسای جمهور آمریکا و چین جمعه در گفتگویی تلفنی هشدار داده بودند آزمایش موشک بالستیک "اقدام جدید بی ثبات کننده و تحریک آمیز " محسوب می شود.

براساس سندی که دولت کره جنوبی نسخه ای از آن را منتشر کرد، پیونگ یانگ شنبه تاریخ پرتاب این موشک را به جلو انداخته و به نهادهای سازمان ملل اعلام کرده بود این پرتاب بین روزهای 7 و 14 فوریه انجام خواهد شد.

یک روزنامه ژاپنی جمعه به نقل از یک منبع وزارت دفاع آمریکا گزارش کرده بود از پنجشنبه،‌ تصاویر ماهواره ای به تحرکات مشخص افراد و تجهیزات در اطراف پایگاه موشکی و انبار سوخت در مجتمع سوها در شمال غربی این کشور اشاره می کنند.


کره شمالی از قرار دادن موفقیت آمیز ماهواره در مدار خبر داد

کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد این کشور با موفقیت توانسته است یک ماهواره را در مدار زمین قرار دهد.

این اقدام کره شمالی با استفاده از موشکی انجام شد که بسیاری از کشورها، شلیک آن را یک آزمایش موشک بالستیک عنوان و از آن انتقاد کردند. کره شمالی از این موشک های بالستیک می تواند به منظور هدف قرار دادن سرزمین اصلی آمریکا استفاده کند.
.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، در پیامی که از تلویزیون دولتی کره شمالی در این باره پخش شد آمده است پرتاب این موشک که دستور آن از سوی شخص "کیم جونگ- اون،" رهبر کره شمالی، صادر شد، با موفقیت توانست ماهواره نظارت بر زمین "گوانگمیونگ 4" را در مدار قرار دهد.


کره جنوبی از احتمال ناموفق بودن پرتاب موشک ماهواره بر کره شمالی خبر داد

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد پرتاب موشک ماهواره بر کره شمالی احتمالا با شکست همراه بوده است.

این خبرگزاری در خبر کوتاهی  درباره این موضوع، به هیچ جزئیات دیگری اشاره نکرد.

به گزارش آسوشیتد پرس از سئول، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است در حال حاضر نمی تواند این گزارش ها را مورد تایید قرار دهد.

کره شمالی در ماه دسامبر سال 2012 با موفقیت توانست یک ماهواره را در مدار قرار دهد. این در حالی است که پیش از این تاریخ، شماری از تلاش های این کشور برای قرار دادن ماهواره در مدار با شکست روبرو شد.


آمریکا پرتاب موشک ماهواره بر کره شمالی را محکوم کرد

آمریکا شنبه اقدام کره شمالی را در پرتاب یک موشک دوربرد ماهواره بر محکوم و اعلام کرد این اقدامی "مخرب و تحریک آمیز" است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازواشینگتن، "سوزان رایس،" مشاور امنیت ملی "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد: برنامه های سلاح های هسته ای و موشکی بالستیک کره شمالی تهدیدی جدی برای منافع ما از جمله امنیت برخی از متحدان نزدیک ما است و تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه محسوب می شود.


نخست وزیر ژاپن پرتاب موشک ماهواره بر کره شمالی را محکوم کرد

"شینزو آبه،" نخست وزیر ژاپن یکشنبه اقدام کره شمالی را در پرتاب یک موشک دوربرد ماهواره بر با وجود هشدار های جامعه بین المللی محکوم کرد.

نخست وزیر ژاپن در جمع خبرنگاران گفت : این اقدام کاملا  تحمل ناپذیر است.

وی گفت این اقدام پیونگ یانگ نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می شود.

بنابراعلام وزارت دفاع کره جنوبی، این موشک  در ساعت نه ( 30 دقیقه به وقت گرینویچ) از یکی از پایگاه های پرتاب موشک در شمال غربی کره شمالی پرتاب شد.
کره شمالی سه شنبه گذشته از قصد خود برای پرتاب یک موشک ماهواره بر در آینده ای نزدیک خبرداده بود.

کره شمالی اطمینان می دهد برنامه فضایی این کشور اهدافی کاملا غیرنظامی دارد؛ اما آمریکا و متحدان آن مدعی هستند این برنامه پوششی برای برنامه توسعه موشک های بالستیک بین قاره ای است. 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، "یوشهیده سوگا" در کنفرانس خبری شتاب زده ای اعلام کرد مقامات ژاپنی فعلا عقیده دارند هیچ قطعه ای از این موشک در خاک ژاپن نیفتاده است.

شورای امنیت درخصوص پرتاب موشک ماهواره بر کره شمالی تشکیل جلسه می دهد

دیپلمات ها اعلام کردند درپی پرتاب موشک ماهواره بر کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل متحد یکشنبه در نیویورک تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل ، این نشست به شکل رایزنی ها در پشت درهای بسته، ‌به درخواست آمریکا، ژاپن، ‌اعضای این شورا‌ و کره جنوبی برگزار خواهد شد.

ادعای رسانه ژاپنی: موشک کره شمالی پس از پرتاب منهدم شد

خبرگزاری رویترز به نقل از رادیو و تلویزیون ژاپن ( ان اچ کی) مدعی شد موشکی که کره شمالی روز یکشنبه آن را شلیک کرد پس از مدت زمانی کوتاه از پرتاب آن چند تکه شد.

پایگاه اینترنتی هیئت وزرای ژاپن اعلام کرد تکه های این موشک در فاصله 150 کیلومتر غرب شبه جزیره کره در دریای زرد و در فاصله 250 کیلومتر جنوب غربی شبه جزیره کره در دریای چین شرقی و در فاصله 200 کیلومتری جنوبی ژاپن در اقیانوس آرام سقوط کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار