استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه نخبگان علمی و اقتصادی از استان کرمانشاه مهاجرت می‌کنند، گفت: خدمات درمانی یکی از ظرفیت‌های خوب در این منطقه است که می‌تواند کرمانشاه را به قطب درمانی در غرب کشور تبدیل کند.
کد خبر: ۱۷۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 06 February 2016
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه نخبگان علمی و اقتصادی از استان کرمانشاه مهاجرت می‌کنند، گفت: خدمات درمانی یکی از ظرفیت‌های خوب در این منطقه است که می‌تواند کرمانشاه را به قطب درمانی در غرب کشور تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اسدالله رازانی صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: پروژه‌های زیادی امروز در استان کرمانشاه به افتتاح می‌رسد که وضعیت و چرخه درمان کامل می‌شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم از افتتاح این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند، بیان داشت: استان کرمانشاه نیازمند کار فوق‌العاده است و باید همگام با پیشرفت‌های دنیا پیش برود چرا که شاخص توسعه‌یافتگی در حال ارتقا است.

رازانی یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی را بیرون آمدن از خط فقر عنوان کرد و گفت: رقابت برای پیوستن به دهکده جهانی بالا رفته و امروز ما شاهد مهاجرت نخبگان اقتصادی و فکری در استان کرمانشاه هستیم.

وی با اشاره به رشد 1.3 تا 1.7 جمعیت کشور خاطرنشان کرد: نرخ رشد جمعیت در استان کرمانشاه پایین‌تر از میانگین کشوری و به میزان 0.7 درصد است که این نشانه خوبی نیست.

مدیر ارشد اجرایی استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام جویندگان کار و سرمایه‌گذاران اقتصادی به دنبال وضعیت بهتر از استان مهاجرت می‌کنند تصریح کرد: شرایط جدیدی باید به وجود بیاید تا این وضعیت تغییر کند و یکی از پتانسیل‌های خوب استان خدمات درمانی است.

رازانی با تصریح بر اینکه استان کرمانشاه همیشه قطب غرب کشور بوده، تأکید کرد: باید استعدادها را در این منطقه شکوفا کنیم و سابقه خوب این دیار را نباید نادیده گرفت که ما می‌توانیم منطقه غرب کشور با کشورهای همسایه قطبیت درمانی داشته باشیم و خدمات مختلفی در این زمینه ارائه کنیم.

استاندار کرمانشاه وجود 13 استاد تمام هیئت علمی مراکز آموزش عالی در کرمانشاه را آماری پایین دانست و گفت: اقداماتی برای تغییر وضعیت موجود در استان انجام گرفته و امروز باید معضلات را به صورت علمی ریشه‌یابی کنیم و به دنبال ارائه راه‌حل باشیم.

وی بیکاری را یک بیماری مزمن در کرمانشاه برشمرد و متذکر شد: بخش خدمات درمانی و افتتاح پروژه‌های متعدد در این زمینه یکی از زمینه‌های کاهش بیکاری در استان کرمانشاه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار