رئیس دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه با اشاره به پایان یافتن نخستین دوره جشنواره سازه‌های ماکارونی به میزبانی کرمانشاه گفت: گروه‌های برتر در ۴ گرایش مشخص شدند.
کد خبر: ۱۷۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 06 February 2016
رئیس دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه با اشاره به پایان یافتن نخستین دوره جشنواره سازه‌های ماکارونی به میزبانی کرمانشاه گفت: گروه‌های برتر در ۴ گرایش مشخص شدند.

بهمن سعیدی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره سازه‌های ماکارونی به میزبانی دانشگاه پیام‌نور استان کرمانشاه به‌مدت سه روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور با شرکت 28 تیم از 27 استان انجام گرفت و استان خراسان‌رضوی دو تیم به جشنواره اعزام کرد، گفت: 100 سازه به این جشنواره ارسال شد که در قرنطینه نگه‌داری شده و 130 دانشجو در برگزاری آن مشارکت داشتند.

سعیدی‌پور داوری این مسابقات را بر عهده انجمن تخصصی ایران عنوان کرد و ادامه داد: نخستین دوره جشنواره سازه‌های ماکارونی در چهار گرایش راندمانی، سنگین، معماری و جکت نفتی برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کرمانشاه ملاک برنده شدن در گرایش راندمانی را سنجش تحمل بار نسبت به وزن سازه عنوان کرد و متذکر شد: تمام سازه‌ها در گرایش سنگین دارای وزن یک کیلوگرم هستند و هر سازه که وزن بیشتری را تحمل کند به‌عنوان سازه برتر شناخته می‌شود.

این مقام مسئول ملاک انتخاب در سازه معماری را زیبایی بیان کرد و بیان داشت: هر سازه‌ای که در بخش جکت نفتی بیشتر از یک دقیقه 100 کیلوگرم وزن را تحمل کند برنده اعلام می‌شود و هدف از برگزاری این جشنواره تبدیل ایده به ثروت است.

سعیدی‌پور برگزیدگان بخش معماری در جشنواره یاد شده را به ترتیب گروه تایماز از دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی، زیبا از دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه و برج اولدوز از دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی ذکر کرد و گفت: برگزدیگان گرایش جکت‌های سنگین گروه‌های ابرسازه از دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه، مکاسازه از دانشگاه پیام‌نور البرز و ابرسازه از دانشگاه پیام‌نور فارس اعلام شدند.

به گفته رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کرمانشاه در بخش راندمان گروه‌های آیلار از دانشگاه پیام‌نور زنجان با راندمان 894/9، ابرسازه از دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه با راندمان 588/5 و پیام افلاک از دانشگاه پیام‌نور لرستان با راندمان 462/1 بوده و در گرایش سنگین نیز گروه‌های ابرسازه از دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه با وزن تحملی 673/3 کیلوگرم، اترک سازه از دانشگاه پیام‌نور خراسان‌شمالی با وزن تحملی 581/9 کیلوگرم و ابرسازه از دانشگاه پیام‌نور فارس با وزن تحملی 546/8 کیلوگرم برنده شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار