رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل گفت: بودجه سال 94 شهرداری اردبیل به صورت غیرواقعی تصویب و اجرایی شده در حالی که به هیچ‌وقت تحقق رقم بودجه سال 94 شهرداری امکان‌پذیر نبوده است.
کد خبر: ۱۷۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 04 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سالار شاکر پیش از ظهر امروز در نشست کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: بودجه شهرداری اردبیل برخلاف بودجه سایر دستگاه‌ها بر مبنای پیش‌بینی‌ها از وصول درآمدها تعریف می‌شود و بر همین اساس باید به واقعیت‌ها نزدیک بوده و زمینه برای تحقق درآمدها نیز به خوبی فراهم آید.

وی گفت: در همین راستا ارائه پیشنهاد شهرداری برای تصویب متمم بودجه با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری و عدم تحقق برخی از برنامه‌های ارائه شده باید به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا بر اساس شرایط مالی تصمیم‌گیری درست و منطقی انجام شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل یادآؤر شد: به هیچ‌وجه شهردار فعلی اردبیل مقصر این وضعیت حاکم بر درآمدها و هزینه‌های شهرداری نیست بلکه باید در تصویب بودجه سالانه با دید واقع‌بینانه اقدام می‌شد و بی‌خود و بی‌جهت جهش افزایش بودجه‌ای را شاهد نبودیم.

شاکر مدعی شد: انحراف بودجه سال 94 در سه ماهه اول از فروردین تا خرداد ماه اتفاق افتاده چرا که شهردار سابق اردبیل با ورود به مسائل تبلیغاتی، انتخاباتی و سیاسی سعی کرده بخشی از اعتبارات را به سرعت هزینه کند به طوری که از محل هبه در دو ماهه اول سال ریالی در کیسه شهرداری برای 10 ماه دیگر باقی‌ نمانده است.

وی بیان کرد: برای جبران این کسری‌ها باید در متمم بودجه با نگاه واقع‌بینانه اقدامات انجام شود چرا که ما نمی‌توانیم از هزینه‌های جاری که مربوط به حقوق پرسنل و کارگران است و یا هزینه روزانه 3 میلیارد تومانی رفت و روب شهری بکاهیم و یا آنها را حذف کنیم.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: در کنار آن نمی‌توانیم اعتبار 7 میلیارد تومانی باشگاه ورزشی شهرداری اردبیل را در هزینه‌کرد فوتبال کم کنیم و به همین دلیل مجبور هستیم تا از هزینه‌های عمرانی کاهش دهیم تا زمینه جبران برخی از کسری‌ها فراهم آید.

شاکر با بیان اینکه تا 90 درصد هزینه‌کردهای شهرداری در دروان مدیریت سابق با روش غیرمتعارف و به صورت انحرافی اتفاق افتاده است، ادامه داد: ما باید به برخی از حساسیت‌ها نیز در متمم بودجه دقت کنیم تا جلوی برخی از حرکت‌ها و اقدامات غیرتناسبی با فعالیت شهرداری که هزینه‌ای را برای این مجموعه تحمیل می‌کند جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود در چنین فرایندی منابع اعتباری شهرداری درست، صحیح، منطقی و با اولویت مدیریت شود تا بخشی از نارسایی‌ها و مشکلات برطرف شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل گفت: با توجه به اینکه از محل ماده 17 شهردار سابق اردبیل در سه ماهه اول همه منابع را هزینه کرده است نمی‌توان در کمک به مساجد و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری اقدامی را انجام داد اما شورای شهر با تصویب 100 میلیون اعتبار به این محل تصمیم گرفته تا کسری‌ها جبران شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار