اجتناب اداره كل ورزش البرز از حاشيه‌هاي يك مجموعه ورزشي
بر اساس قانون نيز ما نمي‌توانيم هيچ نقشي در مالكيت و اداره مجموعه ورزشي اسكي خور داشته باشيم و تنها وظيفه ما نظر بر عملكرد ورزشي اين مجوعه است و ارتباطي با مالكيت ندارد.
کد خبر: ۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴ 30 January 2015

به گزارش تابناك – البرز: به دنبال انتشار شايعاتي مبني بر فروش پيست اسكي خور و موضع‌گيري اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در اين زمينه، رضا گل‌محمدي، پيرامون اين شايعات توضيحاتي را ارائه داد.
وي اظهار داشت: متولي اصلي پيست اسكي خور شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي است و اداره كل ورزش و جوانان هيچ نقشي در اداره و يا تغيير مالكيت اين مجموعه نداشته و ندارد.
اين مسئول افزود: چند ماه قبل شوراي اسلامي روستاي خور براي اجاره اين پيست اقدام كرد كه بر اساس شنيده‌هاي ما فردي مجموعه فوق را اجاره كرده است.
گل‌محمدي گفت: در همان مقطع اعلام كرديم كه با توجه به وظائف و مسئوليت‌هاي اداره كل ورزش و جوانان در استان‌ها، لازم است كه جلسه‌اي با فردي كه پيست اسكي خور را اجاره كرده و همچنين متولي اصلي يعني شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي با هدف هماهنگي‌سازي كارها برگزار كنيم.
وي افزود: اين جلسه هنوز برگزار نشده و مقرر شد كه در زمان ديگري جلسه فوق را به صورت 3 جانبه برگزار كنيم.
مدير كل اداره ورزش و جوانان استان البرز افزود: بر اساس قانون نيز ما نمي‌توانيم هيچ نقشي در مالكيت و اداره مجموعه ورزشي اسكي خور داشته باشيم و تنها وظيفه ما نظر بر عملكرد ورزشي اين مجوعه است و ارتباطي با مالكيت ندارد.
گل‌محمدي با اشاره به برخي شايعات مبني بر فروش پيست اسكي خور گفت: فروش هر مجوعه‌اي چه دولتي باشد و چه خصوصي داراي ضوابط و قوانين و مقررات خاصي است.
وي اظهار داشت: اينكه برخي مي‌خواهند پيست اسكي خور را به فروش رسانده و يا اينكه اين اخبار شايعه است، ارتباطي با اداره كل ورزش و جوانان نداشته و نمي‌توانيم در مورد آن اظهار نظر كنيم.
گل‌محمدي در پايان گفت: تنها نكته‌اي كه بايد در مورد آن تاكيد كنم، اين است كه اداره كل ورزش و جوانان استان البرز هيچ نقشي در اين زمينه ندارد.
لازم به توضيح است، پیست خور یکی از مجموعه‌های ورزشی استان البرز است که در فصول بارندگی شمار زیادی از علاقه‌مندان به ورزش اسکی به این مجموعه مراجعه مي‌كنند.
اين مجموعه با بلندای ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا در استان البرز و در نزدیکی سد امیرکبیر (سد کرج)، در كنار روستای تاریخی خور قرار دارد.
برای رسیدن به این پیست اسکی در 23 کیلومتری جاده کرج - چالوس، پیش از ورودی تاسیسات سد امیرکبیر باید مسیر را از راه فرعی به سمت خاور پی گرفت و از روستاهای ارنگه و روستای جی گذر کرد.
ساخت این پیست به پیش از سال ۱۳۵۷ باز می‌گردد و پس از دوران دفاع مقدس بهره‌برداري از آن از سر گرفته شد.
پيست اسكي خور دارای دو مسير ۱۸۵۰ متری و ۳۵۰ متری است و گنجایش روزانه ۱۳۰۰ اسکی‌باز را دارد.
روز گذشته شايعاتي مبني بر انتشار آگهي فروش اين مجموعه ورزشي منتشر شد و به واسطه آن داره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با صدور اطلاعيه‌اي به صورت رسمي اعلام كرد كه انتشار آگهی فروش اموال و دارایی پیست اسکی خور از طریق روزنامه و هر شکل دیگرغیر قانونی است.
در اطلاعيه فوق آمده است: تمام اراضی، مستحدثات و ابنیه این پیست واقع در کیلومتر22 جاده کرج - چالوس که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده، جزو اراضی ملی و مرتعی است. بررسی‌ها نشان مي‌دهد هیچگونه سابقه مالکیت یا واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص اراضی این مجموعه موجود نیست .
بنابراین گزارش، با نگرش به نص صریح تبصره 4 ماده 31 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب سال 1346 و همچنین ماده 2 آیین نامه اجرایی اصلاحی قانون اصلاح نحوه واگذاری اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران مصوب 31/2/59 اراضی مبحوث‌عنه به جهت وقوع در محدوده حفاظت شده البرز مرکزی، مشمول ممنوعیت‌های قانونی برای واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی است.
همچنين روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام كرده است كه در کنار اقدام قانونی، مکاتبات لازم با سازمان خصوصی سازی و یک روزنامه منتشر کننده آگهی فروش اموال این پیست، انجام گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار