وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر به استان فارس با حضور در دانشگاه شیراز با هیات رییسه و استادان این دانشگاه دیدار و گفت وگو کرد.
کد خبر: ۱۷۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 03 February 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:دکتر محمود واعظی، در این دیدار با اشاره به توانایی های دانشگاه شیراز گفت: برای اجرای تمامی پیشنهاداتی که استادان این دانشگاه در این نشست مطرح کردند آمادگی لازم داریم که با تشکیل کمیته ای پیگیری شود.

وی با استقبال از ایجاد کمیته مشترک علمی_اجرایی بین دانشگاه شیراز و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: این کمیته می تواند مباحث روز را پیگیری کند.

واعظی بومی کردن دانش را یکی از اهداف برای همکاری برشمرد و افزود: باید تحقیقات مشترک را به نوعی به محصول تبدیل و بستر فعالیت جوانان را فراهم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید توجه داشت فعالیت ها در این حوزه به شکلی صورت گیرد که برای فارغ التحصیلان حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات ایجاد شغل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی تعریف تحقیقات و قرارداد با دانشگاه در صورت رعایت نکات ذکر شده را دارد .

واعظی ارائه پهنای باند به دانشگاه ها به صورت مستقیم بدون واسطه شرکت های اینترنتی را باعث افزایش سرعت اینترنت و کاهش قیمت آن برای دانشگاه عنوان کرد.

وی گفت: ادامه همکاری های گذشته کاملا مورد تأیید است و وزارت ارتباطات آمادگی لازم را برای هرگونه همکاری در تمام زمینه های مرتبط با این دانشگاه را دارد.

ضرورت فراهم شدن زیر ساخت های لازم برای ایجاد شهر گردشگری مجازی شیراز، تشکیل شهر اینترنتی، توانایی دانشگاه شیراز برای مشارکت در پروژه های اقتصادی و کلان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مواردی بود که استادان دانشگاه شیراز در این نشست مطرح کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار