مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام یکی از مشکلات تاخیر و تعویق افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی این استان را صادر نکردن مجوز پروانه بهره برداری توسط شهرداری ذکر کرد .
کد خبر: ۱۷۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 03 February 2016
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام یکی از مشکلات تاخیر و تعویق افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی این استان را صادر نکردن مجوز پروانه بهره برداری توسط شهرداری ذکر کرد .
به گزارش تابناک ایلام ، مهریار سلیمانی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان ایلام اظهار کرد: در حالی این مجوز توسط شهرداری صادر نمی شود که زمین بیمارستان و پروانه ساخت این مرکز از سوی خود شهرداری تامین شده است.
وی با بیان اینکه هزینه پروانه بهره برداری واریز شده است، افزود: شهرداری به بهانه عدم تفکیک زمین بیمارستان حاضر به همکاری با تامین اجتماعی برای افتتاح این مرکز درمانی نیست.
سلیمانی با بیان اینکه کمبود فضا و نیروی متخصص موجب ایجاد ساختاری کوچک در مدیریت درمان استان ایلام شده است، تاکید کرد: هنوز پنج پزشک متخصص سهمیه ایی کادر درمانی جذب بدنه مدیریت درمان نشده اند.
وی افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام با وجود سابقه 25 ساله، فعالیت های خدمات درمانی خود را در قالب سه درمانگاه دی کلینیک ایلام، درمانگاه نوروز آباد و درمانگاه دهلران به مراجعه کنندگان ارائه می دهد.
سلیمانی یادآور شد: امسال بیش از 12 هزار نفر ویزیت توسط پزشک عمومی، 2 هزار و 379 مورد جراحی و بهره گیری 38 هزار و 842 نفر از خدمات دندانپزشکی در مراکز درمانی این مدیرین ارائه شده است.
وی با اعلام اینکه درمانگاه شماره 2 ایلام به صورت تلفنی بیمار پذیرش می کند، گفت: بیماران می توانند به صورت حضوری اقدام به دریافت ساعت ویزیت می کنند که این روش تجمیع بیمار در مراکز درمانی را کاهش داده است.
وی اضافه کرد: دی کلنیک دندانپزشکی بیمارستان تامین اجتماعی ایلام دارای چهار یونیت با حضور متخصصان فعال است و به مراجعان خدمات رسانی می کند.
مدیردرمان تامین اجتماعی ایلام در خصوص درمانگاه شهرستان های دره شهر و مهران گفت: مرکز درمانی مهران در زمینی به گستره 2 هزار و 500 متر و اعتبار چهار هزار و 880 میلیون ریال وارد مرحله اجرا شده و درمانگاه دره شهر در زمینی به مساحت سه هزار متر است که بدلیل مشکلات جذب اعتبار، اجرایی کردن طرح به سال آینده موکول شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام نیز در این نشست گفت: میزان بیمه شدگان اصلی در این استان امسال نسبت به سال 93 حدود 18 درصد افزایش یافته است.
محسن محمودی اظهار کرد: 64 درصد ضریب نفوذ بیمه در بین شاغلان است که در این بین به ازای هر 10 نفر بیمه شده اصلی یک نفر مستمری یا مقرری بگیر وجود دارد.
وی افزود: هشت هزار راننده درون و برون شهری، 16 هزار کارگر ساختمانی و بیش از سه هزار قالی باف با حق بیمه هفت تا 13 درصد در این استان تحت پوشش هستندو خدمات دریافت می کنند.
محمودی یادآور شد: تامین اجتماعی توانست در راستای شعار دولت الکترونیک موفقیت هایی را کسب کند و بیش از 80 درصد کار فرمایان اینک فهرست های بیمه شدگان تحت پوشش را بصورت الکترونیکی ارسال می کنند.
وی اضافه کرد: در بخش بیمه شده اجباری امسال سه هزار و 700 نفر افزایش داشته ایم اما امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 57 نفر به فهرست دریافت کنندگان بیمه بیکاری افزوده شدند که بیشتر متقاضیان را صنوف و پیمانکاران تشکیل می دهند.
مدیر کل تامین اجتماعی ایلام در مورد افزایش تعداد افراد بیمه شده در کارگاه های کوچک از جمله اهالی مطبوعات تاکید کرد: کارگاه های کوچک مطبوعاتی از محل یارانه ها تنها هفت درصد از حق بیمه را پرداخت می کنند و هر نشریه توان بیمه کردن پنج نفر را دارد اما اینکه اعلام شده هر نشریه می تواند فقط 11 نفر را تحت پوشش خدمات بیمه ای بگیرد تاکنون قانونی در این رابطه ابلاغ نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار