مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های ایلام گفت: فعالیت های این نهاد باید در دانشگاه ها و در بین دانشجویان و دانشگاهیان نمود عینی داشته باشد.
کد خبر: ۱۷۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 01 February 2016

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های ایلام گفت: فعالیت های این نهاد باید در دانشگاه ها و در بین دانشجویان و دانشگاهیان نمود عینی داشته باشد.

به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا غیاثی روز دوشنبه در نشست هماهنگی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های ایلام افزود: فرصت های زیادی در اختیار مجموعه نهاد رهبری قرار دارد که باید با برنامه ریزی، هماهنگی، هم اندیشی، همفکری و هم افزایی بسوی تحقق اهداف نهاد گام برداشت و شاهد نمود آثار عینی آن در میان دانشگاهیان باشیم.
وی یادآور شد: هم اندیشی اساتید و مدیران گروه معارف از ظرفیت های مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و مشکلات و موانع شناسایی و در راستای رفع آنها پیگیری لازم انجام شود.
غیاثی تاکید کرد: در راستای دانش افزایی اردوهای علمی، فرهنگی، زیارتی و تفریحی طرح ضیافت یکی از نمونه های موفق است و باید برنامه جامع همه جانبه در سطوح مختلف اجرا شود تا به هدف اسلامی شدن دانشگاه ها نزدیک تر شویم.
معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ایلام نیز در این نشست گفت: دهه فجر چشمه جوشان بصیرت و آگاهی، عزت و حقیقت طلبی، استقلال، آزادی و نفی استبداد داخلی و سلطه استکبار جهانی است.
حجت الاسلام محمد باقر هاشمی با اشاره به جایگاه نهاد و رسالت مهم مجموعه و اهداف تعریف شده، افزود: وظیفه ما توسعه و تعمیق آگاهی ها و علایق اسلامی دانشجویان و دانشگاهیان، تبیین ارزش های اسلامی و گسترش فضای معنوی و اسلامی در دانشگاه ها و رشد فضائل اخلاقی در دانشگاهیان است.
وی اظهار کرد: رشد بینش سیاسی در محیط دانشگاه و حمایت و هدایت فکری تشکل های دانشجویی و دانشگاهی و حاکمیت بخشیدن به ارزش های اسلامی و انقلابی در سطوح اجرایی و علمی از وظایف ذاتی و ماموریت های اصلی دفاتر نهاد در دانشگاه است.
وی با اشاره به ظرفیت ها، فرصت ها، نیازها و تهدیدها، اضافه کرد: باید با نگاه واقع بینانه، مطالعه همه جانبه و تصمیم خردمندانه آسیب ها را به حداقل برسانیم.
هاشمی افزود: یکی دیگر از ماموریت های مهم نهاد رصد مسائل سیاسی، فرهنگی و اعتقادی است و مقابله با ترویج عقائد و افکار انحرافی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و نفوذ دشمن و آگاهی بخشی نسبت به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
شش هزار دانشجو در 82 رشته تحصیلی از کاردانی تا دکترا در دانشگاه ایلام تحصیل می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار