رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از ثبت 309 مأموریت از سوی اورژانس 115 در شهرستان همدان طی ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳ 28 March 2015

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از ثبت 309 مأموریت از سوی اورژانس 115 در شهرستان همدان طی ایام نوروز خبر داد.

 به گزارش فارس؛حبیب معصومی  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طرح امداد نوروزی از سوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان، اظهار کرد: 350 نیروی عملیاتی و ستادی در 45 پایگاه جاده‌ای و شهری طی چند روز اخیر به فعالیت امدادی و خدمات پیش‌بیمارستانی پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه در این طرح 65 خودرو عملیاتی سبک و سنگین اورژانس 115 آماده ارائه خدمات هستند، افزود: با آغاز طرح امداد نوروزی از 27 اسفند 93 تا به امروز، 18 جلسه ستاد هماهنگی یگان‌های عملیاتی در نیروی انتظامی و سازمان گردشگری صورت گرفته است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به اخذ گزارش‌های آماری از عملکرد یگان‌های (اورژانس هوایی، اتوبوس آمبولانس، ایستگاه‌های سلامت، پایگاه‌های زمینی سطح استان) و جمع‌بندی و ارسال به مراجع ذیربط خاطرنشان کرد: 9 بازدید توسط تیم ارزیابی از 45 پایگاه جاده‌ای و شهری طی این ایام انجام شده است.

وی اضافه کرد: فعال‌کردن خودروی فرماندهی در طرح بازرسی از مراکز تابعه، پاسخ‌دهی به تلفن 1590 و رسیدگی به شکایات مردمی از مراکز درمانی و همراهی با تیم مستندساز اورژانس کشور در راستای انعکاس تصویری عملکرد فوریت‌های پزشکی استان از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

معصومی با اشاره به فعالیت بدون وقفه ستاد هدایت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان بدون تعطیلی در ایام نوروز، بیان کرد: فعالیت 24 ساعته واحد EOC در سطح استان و ارسال آمار حوادث ویژه به مرکز قطب و اورژانس کشور از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در این مرکز بوده است.

وی از اجرای 309 مأموریت در شهرستان همدان از سوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی طی آغاز طرح نوروزی تا به امروز خبر داد و افزود: بعد از همدان، شهرستان ملایر با 167 و تویسرکان با 61 مأموریت بیشترین آمار را داشته‌اند.

معصومی با بیان اینکه بیشترین مأموریت‌ها در روزهای 27 و 28 اسفند و پنجم عید گزارش شده، در ادامه به توزیع بیش از 10 هزار جلد محتوای آموزشی نوروزی توسط فوریت‌های پزشکی 115 در بین همشهریان و مسافران نوروزی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه طی سه روز گذشته طی تماس با اورژانس 115، مأمورین این مرکز متوجه گازگرفتگی خانواده چهارنفره‌ای شدند، افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته هر چهار عضو خانواده از مرگ ناشی از گاز گرفتگی نجات یافتند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به گاز گرفتگی دو کودک 10 روزه و هشت ساله در این حادثه، افزود: در این اقدام پرسنل زحمتکش اورژانس 115 در صحنه حاضر شده و مصدومین را از مرگ نجات دادند.

وی در پایان از آمادگی اورژانس 115 برای انجام خدمات پیش‌بیمارستانی و جلوگیری از خطرات احتمالی در نقاط مختلف استان طی ایام باقی‌مانده نوروز خبر داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار