کد خبر: ۱۷۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸ 28 January 2016
به گزارش تابناک یزد،شهرداری یزد در سال جاری 600 میلیون تومان شامل 300 میلیون تومان برای مرمت خطوط محوری ترافیکی و 300 میلیون تومان هم برای خطوط افقی اختصاص داده است.
خط‌کشی‌های ترافیکی نقش مهمی در کنترل ترافیک، هدایت و نظم بخشیدن به حرکت خودروها، کاهش تصادفات و روان‌سازی ترافیک دارد؛ اما شرایط اقلیمی شهر باعث شده که این خطوط 2 بار در سال به مرمت نیاز پیدا کنند.
خطوط معابر شهر در برخی از نقاط بسیار کمرنگ شده و در برخی نقاط نیز به کلی پاک شده است. کمرنگ شدن خطوط به‌ویژه خطوط عابر پیاده، باعث بروز تصادفات و جراحت عابران پیاده می‌شود.
خطوط منقطع طولی هم در برخی از نقاط شهر به خوبی قابل رویت نیست، از‌این‌رو رانندگان با حرکت خارج از خطوط، نظم ترافیک را بر هم می‌زنند و باعث بروز تصادف می‌شوند.

استفاده از سایر ابزارهای ترافیکی در کنار خطوط
یکی از شهروندان یزد، کمرنگ شدن خطوط عرضی عبور عابران پیاده از معابر شهر را مورد انتقاد قرار می‌دهد و می‌افزاید: این خطوط نقش موثری در مدیریت ترافیک شهر و کاهش بروز تصادفات دارد؛ از این رو باید توجه بیشتری از سوی شهرداری به مرمت آنها معطوف شود.
«مرتضی رجایی‌فر» می‌افزاید: زمانی که خطوط به خوبی قابل رویت نباشد، رانندگان به عبور عابران پیاده بی‌توجهی می‌کنند که  خطر بروز تصادف و جراحت عابران پیاده را تشدید می‌کند.
وی آمار بالای جان باختن عابران پیاده در معابر شهر یزد را یادآور می‌شود و می‌گوید: شهرداری می‌تواند با کمترین هزینه و مرمت این خطوط، جان بسیاری از عابران پیاده را نجات دهد.
این شهروند بر ضرورت استفاده از سایر ابزارهای ترافیکی درکنار خط‌کشی برای نشان دادن محل عبور عابران پیاده تاکید می‌کند و می‌گوید: شرایط آب و هوایی استان به گونه‌ای است که این خطوط به مرور زمان کمرنگ می‌شوند.
رجائی‌فر ادامه داد: در این شرایط شهرداری یزد می‌تواند از چراغ‌های چشمک‌زن، گل‌میخ و نظایر آن برای نشان دادن خطوط عابران پیاده در کنار خط‌کشی استفاده کند تا در صورت کمرنگ شدن خطوط، امنیت مسیر برای عابران پیاده محفوظ بماند.

ضرورت مرمت خط‌کشی بلوار آزادگان و دانشجو
یکی دیگر از شهروندان یزدی به کمرنگ شدن خطوط منقطع بین لاین‌های خیابان‌های شهر اشاره می‌کند و می‌افزاید: این خطوط در برخی معابر اصلی شهر مرمت شده، اما لازم است که این طرح در تمام خیابان‌های شهر اجرا شود.
«اسماعیل تقدسی» ادامه می‌دهد: خط‌کشی بلوار آزادگان به عنوان یکی از محورهای اصلی شهر اصلا مناسب نیست خطوط این بلوار در برخی از نقاط پاک شده و در برخی نقاط هم مرمت غیراصولی باعث به جای ماندن خطوط متعدد در سطح خیابان شده که باعث گمراهی رانندگان می‌شود.
وی می‌افزاید: خط‌کشی برای نظم بخشیدن به ترافیک بسیار اهمیت دارد و از بروز تصادفات جلوگیری می‌کند؛ بنابراین نوعی پیشگیری محسوب می‌شود که باید اعتبار بیشتری به آن اختصاص یابد.
این شهروند همچنین با تاکید بر این‌که خطوط بلوار دانشجو هم نیازمند مرمت است، از مسئولان شهرداری می‌خواهد با بازدید از معابر اصلی شهر، به مرمت خطوط آن اقدام کنند.
وی می‌گوید: خط‌کشی‌های معابر شهر یزد در اثر شدت تابش خورشید در فصل تابستان، کمبود بارندگی در فصل زمستان و تردد بالای خودروها هر چند ماه یکبار نیازمند مرمت است.
تقدسی می‌افزاید: در این شرایط شهرداری باید از رنگ‌های مرغوب برای مرمت این خطوط استفاده کند تا دوام بیشتری پیدا کند.
یکی دیگر از شهروندان یزد هم بر ضرورت انتخاب زمان مناسب برای مرمت خطوط ترافیکی شهر تاکید می‌کند و می‌افزاید: انتخابات ساعات روز منجر به اختلال در ترافیک شهر و بروز تصادف می‌شود.
«جواد افخمی» ادامه می‌دهد: شهرداری باید از خلوتی معابر در ساعات پایانی شب برای مرمت خط‌کشی استفاده کند تا از بروز مشکلات ترافیکی و بسته شدن مسیرها جلوگیری شود.

اجرای خط‌کشی و نقوش ترافیکی در معابر شهر
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد از تخصیص 600 میلیون تومان اعتبار برای مرمت خطوط ترافیکی شهر خبر می‌دهد و می‌افزاید: نیمی از این اعتبار برای مرمت خطوط محوری و نیم دیگر برای مرمت خطوط عرضی هزینه خواهد شد.
«محمدرضا شفیعی» می‌افزاید: عملیات مرمت خط‌کشی‌های محوری با 60 درصد پیشرفت از سوی پیمانکار در حال اجراست و خطوط بسیاری از معابر و خیابان‌های اصلی شهر مرمت شده است.
وی ادامه می‌دهد: در این عملیات، خطوط منقطع معابر شهر مرمت می‌شود تا در مدیریت ترافیک شهر تسهیل شود و این عملیات تا پایان سال ادامه دارد.
معاون شهردار یزد همچنین از اجرای نقوش برجسته در کنار مرمت خط‌کشی معابر شهر خبر می‌دهد و می‌افزاید: این نقوش هم می‌تواند در مدیریت ترافیک شهر و نظم بخشیدن به آن موثر باشد.
شفیعی می‌گوید: عملیات مرمت خطوط عرضی از جمله خط‌کشی‌های عابرپیاده از اول بهمن‌ماه آغاز خواهد شد؛ چرا که مرمت این خطوط به شرایط دمایی بستگی دارد.
وی با بیان این‌که عملیات مرمت خطوط ترافیک در ساعات شب انجام می‌شود، اعلام می‌کند: دمای بالای 5 درجه برای مرمت این خطوط مناسب است.
معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری یزد اظهار می‌کند: خط‌کشی معابر شهر سالانه 2 بار در آستانه بازگشایی مدارس و نوروز مرمت می‌شود.

مرمت خطوط معابر شهر، بعد از انجام عملیات روکش آسفالت
«محمدرضا شفیعی» معاون حمل و نقل و ترایک شهرداری یزد درباره خط‌کشی‌های بلوار آزادگان و دانشجو می‌گوید: روکش آسفالت این معابر قرار است از سوی شهرداری منطقه، مرمت شود؛ از این رو عملیات خط‌کشی به بعد از مرمت آسفالت، موکول شده است.

همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار