مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: هیچ یک از مراکز تفریحی استان تاییدیه استاندارد ندارند.
کد خبر: ۱۷۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱ 27 January 2016
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: هیچ یک از مراکز تفریحی استان تاییدیه استاندارد ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، محمودرضا نیازی در اولین جلسه کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات استان که امروز (7 بهمن) در محل استانداری برگزار شد، از تدوین هشت استاندارد ملی در استان خبر داد و اظهار کرد: این استانداردها با در نظر گرفتن اولویت برندهای استان انجام شده که از آن جمله تدوین استاندارد ملی نان برنجی، چاقوی کرند، تنبور و گیوه است.

نیازی به وجود 70 درصد منابع طبیعی قیر طبیعی کشور در استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه هم تدوین استاندارد بین‌المللی قیر طبیعی را انجام داده‌ایم که به سازمان بین المللی استاندارد(ISO) فرستاده شده و در صورت تایید آنها قطعا تدوین یک استاندارد بین المللی افتخاری برای استان خواهد بود.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه به تلاش‌ها برای راه‌اندازی اولین پژوهشگاه منطقه‌ای کشور در استان اشاره کرد و افزود: بزودی در صورت تایید وزارت علوم تابلوی این پژوهشگاه نصب شده و پیگیری برای تغییر کاربری ساختمان آن در دستور کار است تا بتوانیم با راه‌اندازی این پژوهشگاه در استان از توان پنج استان غربی کشور برای ارتقاء استاندارد بهره بگیریم.

نیازی از تحت پوشش قرار دادن 400 واحد تولیدی در استان خبر داد و اظهار کرد: 245 مسئول کنترل کیفیت در این واحدها فعالیت دارند و خط تولید واحدها را تحت کنترل دارند.

وی به انجام 10 هزار و 100 بازرسی در 10 ماهه امسال در استان اشاره کرد و افزود: این بازرسی‌ها در قالب طرح "طاها" که طرح کنترل بازار است صورت گرفته و در سال جاری اعتباری بالغ بر 325 میلیون تومان برای انجام بازرسی‌ها و نمونه برداری و آزمایشات نمونه‌ها صرف شده است.

نیازی آسانسور را یکی از دغدغه‌های اصلی اداره استاندارد استان عنوان کرد و افزود: متاسفانه وضعیت آسانسورها در دستگاه‌های دولتی و بویژه بیمارستانها مطلوب نیست و در این زمینه بارها با دستگاه‌های مربوطه مکاتبه کرده‌ایم که در برخی موارد مانند آسانسور بیمارستانها رییس دانشگاه علوم پزشکی با وجود مکاتبات بسیار توجهی نشان نداده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه به وضعیت نامطلوب مراکز تفریحی استان نیز اشاره کرد و افزود: هیچ یک از مراکز تفریحی استان تاییدیه استاندارد ندارند و در این زمینه از شهرداری‌های گله مندیم و تا پایان فروردین برای گرفتن تاییدیه استاندارد به  آنها مهلت داده‌ایم، در غیراینصورت شهرداری‌ها خود باید پاسخگوی مشکلات به وجود آمده باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار