کد خبر: ۱۷۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 27 January 2016


شرکت هلندی بَرنتز از بزرگترین شرکت های اروپایی از کشور هلند، داوطلب نخستین شرکت اروپایی است که پس از طلوع برجام برای سرمایه گذاری در استان البرز اعلام آمادگی کرده است.

آئین آغاز همکاری های مشترک بین کشور هلند و ایران در استان البرز، با حضور سیدحمیدطهائی استاندار البرز، کاردار کشور هلند، معاونان وزرا، اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مدیران کل استان و همچنین مدیران شرکت های تولیدی انسانی، غذایی، بهداشتی و مکمل های دامی، در سالن همایش های هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

این همکاری های مشترک در روز نخست با انعقاد 3 تفاهم نامه همکاری آغاز شد و زمستان روابط تجاری را به بهار تعاملات بین المللی مبدل ساخت.

در بامداد فرجامینِ برجام، هنگامه پایان زمستان روابط اقتصادی، سرمایه گذاران شرکت هلندی' بَرنتز اینترنشنال' بعد 5 سال مذاکره، بهار تعاملات بین المللی را نظاره گر بودند.

کشور هلند نخستین سرمایه گذاری خارجی خود را بعد از اجرای طرح اقدام مشترک (برجام) با استان البرز آغاز و در قالب انعقاد 3 تفاهم نامه همکاری، سرمایه گذاران خود را راهی البرز کرد.

تأمین مواد اولیه جهت تولید دارو، خوراک دام، مواد غذایی، زعفران صنعتی، محصولات بهداشتی فاز نخست همکاری های استان البرز با شرکت هلندی خواهد بود.

فاز بعدی این همکاری، انتقال دانش تجاری، مدیریتی و تولیدی، احداث واحدهای تحقیقاتی، آزمایشگاهی و خطوط تولید در زمینه داروهای ضدسرطان و تولید فاکتورهای خونی خواهد بود.

در این مراسم با بُرش کیک برجام، آغاز همکاری های مشترک اقتصادی هلند و البرز رقم خورد و طلوع برجام را به کام سرمایه گذاران هلندی و البرزی ها شیرین تر ساخت.

مالکیت ده ها برند معتبر بین المللی به این شرکت تعلق دار. دفتر مرکزی این شرکت در کشور هلند قرار گرفته و تمرکز اصلی فعالیت آن از گذشته در بازار اروپا بوده است.

یکی از راهبردهای توسعه فعالیت این شرکت اجرای سرمایه گذاری های مشترک در کشورهای مختلف با عرضه کنندگان و شرکت های داخلی است. در همین زمینه شرکت هلندی برنتز اقدام به ثبت برنتز خاورمیانه با مشارکت بخش خصوصی ایران کرده است.

شرکت مذکور در حوزه تخصصی خود بزرگ ترین شرکت در اروپاست و شبکه توسعه و لجستیک بسیار گسترده ای در سطح جهان دارد.

این سرمایه گذاری مشترک محدود به ایران نبوده و همه منطقه خاورمیانه را پوشش می دهد. برنامه این سرمایه گذاری مشترک تأمین مواد اولیه مورد نیاز در صنایع داخلی و همچنین ایجاد پایگاه تولید و توزیع محصولات برای کشورهای خاورمیانه در ایران است.

مذاکرات مربوط به این همکاری مشترک به 5 سال پیش باز می گردد اما اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، این همکاری پرفایده برای دو طرف را مسکوت گذاشته بود.

در نخستین فاز از این همکاری مشترک، شرکت مشترک ایرانی – هلندی، در زمینه تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع، دارویی، غذایی، بهداشتی و غذای دام و طیور و اتصال صنایع داخلی به زنجیره تأمین بین المللی فعالیت خواهد کرد.

علاوه بر این، ایران به عنوان بخشی از زنجیره تأمین شرکت بین المللی برنتز ایفای نقش خواهد داشت و از این طریق مواد غذایی و دارویی نظیر زعفران و شیرین بیان از ایران به کشورهای مختلف صادر خواهد شد.

بااجرای این همکاری مشترک نقش ایران به عنوان پایگاه شرکت برنتز درمنطقه خاورمیانه تثبیت می شود و انتقال دانش تجاری، مدیریتی و تولیدی جهت اجرای فازهای بعدی انجام خواهد شد. توسعه این سرمایه گذاری، احداث واحدهای تحقیقاتی، آزمایشگاهی و خطوط تولید در زمینه داروهای ضدسرطان و تولید فاکتورهای خونی و نیز افزودنی های مواد غذایی،برای فازهای بعدی این همکاری مشترک برنامه ریزی شده است.

مسئولان استان البرز برغم تحریم ها، تلاش های خود را برای برقراری ارتباط با این شرکت از سال ها پیش آغاز کرده بودند. پس از استقرار شرکت در استان و نشست های متعدد با سرمایه گذار، از اردیبهشت ماه سال جاری جلساتی در استانداری با حضور سرمایه گذار خارجی برگزار شد و در این نشست ها سیاست های دولت تدبیر و امید برای طرف مقابل تشریح شد.

در این نشست ها تصویری از ظرفیت های استان البرز ارائه شد و شرکت هلندی نیز دیدارهایی از صنایع استان داشتند و پس از آن تمایل خود را برای سرمایه گذاری در استان البرز اعلام کردند.

هفته گذشته سفیر لهستان و جمعی از فعالان تجاری و اقتصادی این کشور نیز با حضور در استان البرز آمادگی خود را برای همکاری تجاری با این استان اعلام کردند.

مسئولان استان البرز ایجاد محیطی سرمایه پذیر و تسهیل کننده برای جذب فرصت های سرمایه گذاری خارجی پس از لغو تحریم ها را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند.

استان البرز به عنوان قطب صنایع داروسازی و غذایی در کشور از دو ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام برخوردار است و شرایطی استثنایی برای سرمایه گذاران در این حوزه ها در البرز فراهم است.

سید حمید طهائی استاندار البرز در این باره می گوید: منافع این سرمایه گذاری مشترک تنها به ایجاد شغل جدید محدود نمی شود؛ بلکه با مشارکت شرکت های طراز اول جهان کیفیت اشتغال را در ایران و استان البرز ارتقاء می بخشد.

وی ادامه می دهد: اتصال به زنجیره جهانی این شرکت هلندی همزمان فرصت مناسبی برای بخش واردات و صادرات فراهم می کند. مسیر مطمئن و با کیفیت واردات مواد اولیه کمک می کند تا صنایع داخلی با ثبات بیشتری فعالیت داشته باشند و استفاده مواد اولیه مورد تأیید مراجع بین المللی، به صادرات محصول نهایی تولید داخل کمک می کند. هلند سومین صادر کننده اروپایی کالا به ایران و جزو 10 شریک اصلی وارداتی و صادراتی ایران است و با توجه به فراوانی منابع انرژی، منابع طبیعی و انسانی ایران و بازار بزرگ و در حال توسعه آن و نقش ویژه اش در خاورمیانه، منطقه آسیای میانه و کشورهای محصور در خشکی، ایران بستر مناسبی برای تولید کنندگان هلندی از حیث دسترسی ارزان و مطمئن به بازارهای منطقه ای قلمداد می شود.

همه این دستاوردها نتیجه هدایت های عالمانه مقام معظم رهبری، تدبیر و درایت رئیس جمهوری و دولت و استقامت مردم در مقابل زیاده خواهی های قدرت های غربی است که روزهای امیدبخشی در آینده برای کشور نوید می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار