معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: 14هزار نفر از جمعیت بالای شش سال این استان همچنان بیسواد هستند.
کد خبر: ۱۷۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 26 January 2016
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: 14هزار نفر از جمعیت بالای شش سال این استان همچنان بیسواد هستند.

به گزارش تابناک ایلام؛عباس شفیعی درخصوص آمارانجام گرفته استان ایلام اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری انجام گرفته در سال 90 آمار افراد بی سواد این استان 28هزار و 582نفر اعلام شده است.
وی ادامه داد: در مدت چهار سال گذشته تاکنون 50درصد این افراد معادل بیش از 14هزار نفر وارد چرخه آموزش شده و جذب و باسوادی مابقی این افراد همچنان در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: در صورت همکاری دستگاه های مختلف اجرایی، مسوولان و افراد بی سواد و انسداد بیسوادی در سن شش سالگی، این جمعیت باقیمانده نیز نهایت تا دو سال آینده شناسایی، جذب و زیر پوشش آموزش های سوادآموزی قرار خواهند گرفت.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش ایلام با بیان اینکه امسال هشت هزار نفر زیر پوشش آموزش های این نهضت قرار گرفته اند افزود: این تعداد سوادآموز در سال تحصیلی 95 - 94 با شرکت در دوره های آموزشی مقدماتی، تحکیم و انتقال در قالب یک هزار و 400 ساعت، با سواد می شوند.
وی با بیان اینکه 800آموزشیار آزاد کار تعلیم این افراد را بر عهده دارند گفت: برنامه ریزی برای آموزش این افراد در 14 منطقه آموزشی استان در شوراهای آموزش و پرورش مرکز استان و شهرستان ها در دستور کار قرار گرفته و آموزش این تعداد سواد آموز از تابستان امسال آغاز و تا خرداد سال آینده ادامه خواهد داشت.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش ایلام تاکید کرد: آموزش این سوادآموزان به صورت حضوری و غیر حضوری در مدارس دولتی و غیر دولتی، پایگاه های مقاومت، حوزه های علمیه و دیگر اماکن انجام می شود.
وی با بیان اینکه آموزش ها از طریق معلمان به سوادآموزان ارایه می شود، یادآور شد: همچنین به منظور برون سپاری فعالیت های این نهضت بخشی از آموزش ها به این افراد از طریق موسسه های مردم نهاد و نهادهای دولتی دارای مجوز ارایه خواهد شد.
بر اساس سرشماری سال 90 نرخ باسوادی جمعیت 10 تا 49 سال این استان 91/86 درصد اعلام شد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار