سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری:
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان شرقی گفت: هیات‌های تجاری و اقتصادی کشورهای مختلف در نوبت سفر به تبریز و آذربایجان شرقی هستند و باید از فرصت‌ حضور این هیات‌ها به خوبی استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۷۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 26 January 2016
به گزارش تابناک تبریز،احمد محمدزاده در بازدید از پایانه‌های مرزی و گمرکات جلفا و نوردوز، با بیان این که دنیای امروز دنیای رقابت بوده و رفت و آمدها در روابط بین‌الملل اهمیت زیادی دارد، گفت: امروز که تحریم‌ها را پشت سر نهاده‌ایم مطمئنیم که مدیران منطقه آزاد ارس این منطقه را به نگین درخشان مناطق آزاد تبدیل خواهند کرد.

وی با تاکید بر استفاده از همه پتانسیل‌های گمرک جلفا و ضرورت توسعه آن، گفت: با توجه به نقش این گمرک در توسعه اقتصادی استان، باید همه ظرفیت‌های آن شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

محمدزاده با بیان این که گمرک جلفا از ظرفیت‌های بزرگی برخوردار است، اضافه کرد: فعالیت کامل این گمرک نقش بسزایی در توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.

وی افزود: گمرک جلفا باید با مدیریت مناسب به یک بازار بین‌المللی و مرکز رفت و آمدهای اقتصادی و تجاری تبدیل شود و تحقق این امر یک هنر است.

محمدزاده همچنین با تاکید بر ادامه تحقیقات در راستای توسعه پایانه‌های مرزی استان، اظهار داشت: به عنوان مسوولان نظام و شهروندان کشور، وظیفه داریم مشکلات را بازگو و برای حل آنها تلاش کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که امروز ایران امن‌ترین محل برای سرمایه‌گذاری است، افزود: امنیت موجود در مرزها حاصل تلاش و فداکاری مرزبانان همیشه سرافراز نیروی انتطامی است و دولت نیز در کنار حافظان امنیت بوده و از آنها حمایت می‌کند.

وی به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش و شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز گردشگران خارجی تشنه دیدار تبریز هستند و باید از این فرصت به خوبی بهره ببریم.

محمدزاده با بیان اینکه هدف همه ما خدمت به نظام و مردم است، افزود: خوشبختانه امروز در استان شاهد همدلی و همکاری بین مدیران هستیم.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با اشاره به کاهش قیمت نفت در چند سال اخیر و اهمیت یافتن اقتصاد ترانزیت، گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده و قرار داشتن گمرک جلفا در مسیر ترانزیت کالا و دارا بودن مزیت های فراوان، بایستی به خوبی از این فرصت ها بهره مند شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :