کد خبر: ۱۶۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 25 January 2016


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز شوراهای دانش آموزی را نماد مشارکت مردم در امر آموزش دانست.

به گزارش ایرنا، خسرو ساکی روز دوشنبه در همایش فصل حضور که با حضور روسای شوراهای دانش آموزی مدارس پسرانه استان البرز در کانون امام علی (ع) آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، افزود: فردی که نامزد شورای دانش آموزی شده، تبلیغ کرده و مسئولیت پیگیری خواسته های دانش آموزان را برعهده گرفته نشان دهنده روحیه پاسخگویی و مشارکت جویئ او در امور است.

وی اظهار داشت: همچنین این امر نشان دهنده فعالیت اجتماعی دانش آموزان، تمرین دموکراسی و شرکت کردن در فعالیت های اجتماعی و پاسخگو بودن در مقابل شهروندان است.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: همت، اراده، توانمندی ها و شایستگی های علمی، اخلاقی، اجتماعی و حتی جسمانی شما به عنوان آینده سازان این آب و خاک بزرگترین سرمایه کشور است.

ساکی بیان داشت: امروز ما در برابر شما سرمایه های اصلی کشور مسئولیت داریم و باید بدانیم علم در دستان شما رقم خواهد خورد.

وی افزود: اگر قدرت را تکنولوژی بدانیم، شما صاحبان تکنولوژی در فردای کشور هستید و اگر قدرت را در فرهنگ مترقی بدانیم شما فرهنگ آینده کشور را رقم خواهید زد.

وی گفت: در کنار شما معلمان، مشاوران و مربیان می توانند کار مهندسی و معماری فرهنگی، اخلاقی، علمی و... کشور را انجام دهند وگرنه سرمایه اصلی وجود ذی قیمت شما دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: شما باید در دنیای آینده هماوردی با همسن و سالان خود در دورترین نقاط دنیا داشته باشید زیرا دنیا تبدیل به یک دهکده جهانی شده و در پرتو فناوری های اطلاعات و ارتباطات خیلی راحت اخبار و اطلاعات مبادله می شود.

وی ادامه داد: لحظه ای درنگ و رخوت و کاهلی در عمر یک ملت، سال ها عقب ماندگی در پی خواهد داشت که بعدا قابل جبران نیست؛ در چنین دنیایی سرعت و پیشرفت علم شتاب زیادی دارد و یک لحظه توقف منجر به عقب ماندگی ملت در طی سال ها می شود.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم در دهکده جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم و احساس غرور از ایرانی بودن و مسلمان بودن داشته باشیم باید شب و روز بکوشیم تا عقب نمانیم.

ساکی گفت: عقب ماندگی سایه بر زندگی همه خواهد افکند و کشوری که عقب بماند متضرر شده و اگر پیشرفت کند همه سود می برند.

وی افزود: امروزه سرچشمه همه سرآمدی ها و پیشرفت ها توسعه در آگاهی است و هر ملتی آگاهتر است قوی تر است و هر ملتی که برای کسب و ارتقای آگاهی بیشتر تلاش کند سرآمدتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز یادآور شد: دانش آموزی که عاشق آینده کشور است نباید یک لحظه از زندگی اش را به بطالت بگذراند.

همایش روسای شوراهای دانش آموزی مدارس پسرانه استان البرز که پیرامون پرسش مهر ریاست جمهوری و به منظور روشنگری روسای شوراها برای ورود به عرصه های اجتماعی و تقویت کرسی های آزاد اندیشی تحت عنوان فصل حضور برگزار شد.

همایش روسای شوراهای دانش آموزی مدارس دخترانه استان نیز فردا در همین مکان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار