یک فوق تخصص تغذیه مصرف روغن حیوانی را برای افراد بالای 30 سال بسیار مضر دانست و اظهار کرد: استفاده از روغن حیوانی می‌تواند برای افراد در این سنین حتی کشنده باشد.
کد خبر: ۱۶۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 25 January 2016
یک فوق تخصص تغذیه مصرف روغن حیوانی را برای افراد بالای 30 سال بسیار مضر دانست و اظهار کرد: استفاده از روغن حیوانی می‌تواند برای افراد در این سنین حتی کشنده باشد.

دکتر کیومرث دانشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه مصرف روغن حیوانی تنها برای افراد زیر 30 سال توصیه می‌شود، گفت: مصرف این روغن برای افراد کمتر از 30 سال هم در صورتی بلامانع است که همراه با ورزش و تحرک بدنی باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از این روغن در کودکان و نوجوانان حکم طلا را دارد، گفت: خانواده‌ها باید سعی کنند نوع مرغوب و درجه یک این روغن را برای فرزندان خود تهیه کرده و حتما در کنار مصرف آن برنامه ورزشی مناسبی را نیز برای فرزندانشان در نظر بگیرند.

دانشور اظهار کرد: مصرف این روغن برای افراد بالای 30 سال به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا مصرف آن موجب گرفتگی عروق شده و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: متاسفانه این تفکر در زمینه روغن حیوانی وجود دارد که قدیمی‌ها استفاده کرده‌اند و سالهای سال هم سلامت بودند و اتفاق خاصی برایشان نیفتاده است.

دانشور افزود: این حرف‌ها در حالی عنوان می‌شود که مردم شرایط زندگی قدیم را در نظر نمی‌گیرند که افراد در آن زمان تحرک بسیاری داشته و از رفاه روانی خوبی برخوردار بوده و استرس زیادی در زندگی نداشته‌اند.

این فوق تخصص تغذیه تصریح کرد: در زندگی حال حاضر که تقریبا هر لحظه آن با استرس همراه است، نمی‌توان توقع داشت نوع تغذیه مانند قدیم باشد و بهتر است در زمینه تغذیه تمام مواد غذایی زیان‌آور را به حداقل رساند.

دانشور با بیان اینکه مصرف روغن حیوانی برای افراد بالای 30 سال کشنده است، گفت: برخی افراد کره نباتی را جایگزین این روغن‌ها می‌کنند که باید عنوان کرد کره نباتی هم مضر است و بهتر است افراد از سن 30 سالگی به بعد روغن‌های مارگارین درجه یک را جایگزین انواع روغن‌های مصرفی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار