بعد از 2 سال وقفه؛
مصطفایی مدیر کل ستاد ملی بازآفرینی و توانمند سازی شهری، از ادارات و دستگاه‌ها ها خواست تا مطالعات کارشناسی شده خود را در اختیار ستاد قرار دهند و برنامه های خود را در قالب جدول یا گزارش به شهرداری ارائه دهند تا از موازی کاری‌های ناهماهنگ دستگاه‌ها جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۶۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۹ 24 January 2016

با برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان اردبیل، این ستاد کار خود را آغاز کرد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، مسوولیت دبیری این ستاد که به منظور تهیه طرح ها و برنامه های احیا و بهسازی و نوسازی فعالیت می کند به شهرداری اردبیل واگذار شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل در این جلسه به ستاد هماهنگی امور اجرایی توانمند سازی سکونت گاه های غیر رسمی اشاره کرد و گفت: این ستاد در سال 91 کار خود را آغاز کرد اما در دو سال گذشته فعالیتی از سوی این ستاد انجام نگرفت.

ستاد باز آفرینی شهری در اردبیل آغاز بكار كرد

یوسف محمدی خاطر نشان کرد: این ستاد کار خود را بعد از مدیریت جدید شهرداری اردبیل و با همکاری دفتر توانمند سازی و ستاد ملی باز آفرینی و با نام ستاد باز آفرینی شهری از سر گرفته است.

وی به 126 پروژه تعریف شده پیشین اشاره کرد و افزود: برخی از این پروژه ها توسط ادارات و دستگاه ها به انجام رسیده است که به دلیل عدم تشکیل جلسات، گزارشی از عملکرد آن ها در دسترس نیست.

معاون عمرانی فرماندار اردبیل نیز دلایل مسکوت ماندن ستاد توانمند سازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی را برگزار نشدن جلسات از سوی شهرداری طی دو سال گذشته و محدودیت های مالی برای اجرای پروژه ها عنوان کرد.

علی ایمانی گفت: در نظر داریم علاوه بر اینکه پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت قرار می دهیم، پروژه هایی را نیز تعریف کنیم که امکان تامین 50درصدی اعتبار آن‌ها وجود داشته باشد تا بتوانیم آن ها را در اولویت احرا قرار دهیم.

ستاد باز آفرینی شهری در اردبیل آغاز بكار كرد

وی افزود: برخی از دستگاه ها مانند شهرداری، و اداره برق و مرکز بهداشت برنامه هایی در راستای پروژه توانمند سازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی انجام داده‌اند ولی گزارشی از این عملکرد ارائه نشده است و همین امر موجب ناهماهنگی در برنامه ریزی این ستاد شده است.

ایمانی همچنین به برنامه محور بودن این ستاد و اجتناب از پروژه محور بودن آن اشاره کرد و گفت: ادارات و دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات خواهند بود و نباید این جلسات تبدیل به نشست و برخاست مسوولان شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها باید یک نماینده ثابت و تام‌الاختیار به ستاد معرفی کنند تا حکم آن ها به طور رسمی صادر شود.

ستاد باز آفرینی شهری در اردبیل آغاز بكار كرد

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت قدیم شهری در ارائه گزارش از عملکرد شهرداری گفت: در گذشته 457 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده بود که این میزان به 957 هکتار رسیده که برای تخصیص تسهیلات به شهروندان می‌تواند مفید واقع شود.

وی همچنین به تخفیفات پروانه برای بهسازی سکونت گاه‌های غیر رسمی و نابه سامان اشاره کرد و گفت: شهرداری از این اقدام در جهت ساماندهی به این سکونت گاه ها کنار نکشیده است.

در این جلسه مدیر کل ستاد ملی بازآفرینی و توانمند سازی شهری به بخشی از وظایف این ستاد اشاره کرد و چگونگی فعالیت های این ستاد را تشریح کرد.

مصطفایی گفت: برنامه های اجتماعی و فرهنگی در کنار پروژه های عمرانی و در قالب کارگروه‌ها جزو اهداف این ستاد است، و این ستاد وظیفه دارد برنامه های پیش گیرانه در اولویت قرار دهد.

وی همچنین به جایگاه شهرداری در این ستاد اشاره کرد و افزود: شهرداری محور اجرایی است ولی تمام وظایف به عهده شهرداری نیست و ادارات دیگر باید با تقسیم وظایف شهرداری را در این راه یاری کنند.

مصطفایی در پایان از ادارات و دستگاه‌ها ها خواست تا مطالعات کارشناسی شده خود را در اختیار ستاد قرار دهند و برنامه های خود را در قالب جدول یا گزارش به شهرداری ارائه دهند تا از موازی کاری‌های ناهماهنگ دستگاه‌ها جلوگیری شود.

ستاد باز آفرینی شهری در اردبیل آغاز بكار كرد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار