طلاق عاطفي به عنوان يک آسيب پنهان بر زندگي زوج ها، تبعات جبران ناپذيري را دربر خواهد داشت.
کد خبر: ۱۶۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 23 January 2016
تابناک فارس به نقل اپایگاه خبری پلیس:چند سالي است که طلاق عاطفي بسترسازي از طلاق هاي امروزي شده و آثار مخرب فردي و اجتماعي بسيار زيادي بر افراد خانواده به ويژه بر فرزندان گذاشته است.

امکانات، بالا رفتن سطح توقعات زوج ها و پيشرفت تکنولوژي نه تنها گره از مشکلات زندگي بشر باز نکرده بلکه آتش اختلاف و برخي مشکلات زندگي مانند جدايي، از بين رفتن حرمت ها و گسسته شدن روابط بين اعضاي خانواده را نيز بيشتر کرده است.

در حال حاضر مشکلات اقتصادي، اعتياد و عدم تفاهم همه از مسائلي هستند که باعث جدايي و گسسته شدن روابط عاطفي و احساسي افراد مي شود که شايد ريشه اصلي آن را بتوان زندگي بي روح، خشک، خالي از شادي و نشاط دانست که اين روزها با گسترش فضاي مجازي نيز بيشتر شده است.

به ظاهر افراد زندگي مشترک را حفظ مي کنند و زير يک سقف زندگي مي کنند اما در واقع ممکن است ساعت ها با يکديگر ارتباط کلامي نداشته و با گوشي و تبلت هاي خود مشغول بازي و ارتباط با دوستان مجازي خود باشند.

تکنولوژي رفته رفته جايگزين ارتباط با دوستان و اعضاي خانواده مي شود و افراد به جاي هم صحبتي و مشاوره از يکديگر وقت خود را با دوستان مجازي و در فضاهاي مجازي مي گذرانند.

طلاق عاطفي به عنوان آسيب اجتماعي پنهان، بيشترين تبعات منفي را در خانواده ايجاد مي کند که شايد در ظاهر زوجين از تاثير اين امر هم غافل باشند و از آثار مخرب آن مطلع شوند اما با گذشت زمان و بروز مشکلات اقتصادي افراد به ناچار ساعت هاي طولاني بيرون از خانه کار مي کنند که بعداز آمدن به خانه به خاطر تنش هاي طول روز کمتر با يکديگر تعامل و صحبت مي کنند.

همچنين وجود وسايلي مانند ماهواره و سريال هاي ماهواره اي خود در توسعه روابط نامشروع و خارج از چهارچوب خانواده نقش موثري داشته و باعث حاکم شدن روابط سرد بين زوج ها مي شود و زمينه ايجاد توقعات غيرمعمول و برآورده شدن آن از طرف يک زوج را فراهم مي کند.

حدود يک دهه از حضور موبايل در زندگي افراد مي گذرد که با ورود نرم افزارهايي مانند تانگو، لاين، تلگرام که ديگر نيازي به داشتن شماره مخاطب نيست و بيشتر افراد از اين طريق درگير روابط جديدي مي شوند که نهايت خيانت هايي ناخواسته از طرف مرد يا زن رخ مي دهد و فضاي مجازي خلاء عاطفي بسياري از زندگي ها را پر مي کند.

يکي از مشکلات جامعه ما جايگزين کردن شبکه هاي مجازي به جاي ارتباط و تعامل بين زوج ها است که زن و مرد ناخواسته درگير ارتباط هاي پوچ و نادرست مي شوند.

تنها راه آن اين است که زن و شوهر ارتباط خود را مديريت کرده و با انجام تفريحات سالم و مشترک، روابط بين اعضاي خانواده را مستحکم و به جاي اين که محبت واقعي را در فضاهاي مجازي پيدا کنند،با در کنار هم بودن،انجام کارها با هم، تفريحات مشترک، بزرگ کردن حسنات و ناديده گرفتن ايرادها، ارتباطات عاطفي بين اعضاي خانواده را مستحکم تر کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار