کد خبر: ۱۶۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 23 January 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد با اشاره به برگزاری مناقصه نرده‌گذاری ایستگاه‌های کریدور سوم بی.‌آر.تی شهر یزد از انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات نرده‌گذاری خبر داد. 

«محمدرضا شفیعی» افزود: عملیات نرده‌گذاری کریدور شماره 3 خطوط بی.‌آر.تی شهر یزد از پایانه امام خمینی(ره) به پایانه مسافربری غدیر در حال انجام است و سپس نصب ایستگاه‌هاو پل‌های عابرپیاده دنبال خواهد شد. وی با بیان این‌که 5 دستگاه اتوبوس بی.‌آر.تی اکنون در این مسیر در حال جابه‌جایی مسافران هستند، از بهره‌برداری از کریدور سوم بی.‌آر.تی شهر تا سال آینده خبر داد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد افزود: 15 ایستگاه در کریدور سوم که از پایانه امام خمینی(ره) شروع می‌شود و از بلوار صابریزدی، بلوار نواب صفوی، بلوار 22‌بهمن، بلوار 17‌شهریور و بلوار شهید دهقان عبور کرده و به پایانه مسافربری برون‌شهری غدیر ختم می‌شود، طراحی شده است.
وی با بیان این‌که طول کریدور سوم 22 کیلومتر است، ادامه داد: راه‌اندازی کریدور سوم بی.‌آر.تی شهر به 12 دستگاه اتوبوس نیاز دارد که 5 دستگاه اتوبوس آن خریداری شده و در حال فعالیت است. شفیعی اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی اجرای مدل حمل و نقل اتوبو‌س‌های تندرو در شهر یزد، نصب پل‌های عابر پیاده است و تا کنون 2‌ پل در بلوار 17‌شهریور نصب شده است و تا پایان سال نیز 5 پل دیگر در بلوارهای 22‌بهمن و نواب‌ صفوی نصب خواهد شد. وی همچنین از نقشه‌برداری محدوده 15 ایستگاه کریدور سوم مسیر بی.‌آر.تی شهر از سوی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یزد خبر داد. این مسئول گفت: این مسیر به طول 8 کیلومتر از بوستان پایانه فضای سبز تا پایانه دروازه قرآن نقشه‌برداری شده است. شفیعی ادامه داد: 15 ایستگاه بی. آر.تی کریدور سوم در این مسیر نصب خواهد شد که نقشه‌های آن برای اجرا در اختیار معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری یزد قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که 3 کریدور اصلی برای اجرای خطوط بی.آر.تی در شهر پیش‌بینی شده است، افزود: عملیات اجرایی کریدور دوم نیز از پایانه شهید آقابابایی از ورودی شمالی یزد تا پایانه دروازه‌قرآن اجرا می‌شود و از بلوارهای شهید دشتی، دانشجو، باهنر، پاکنژاد و درنهایت بلوار جمهوری عبور می‌کند. معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری یزد همچنین اعلام کرد: کریدور اول نیز از پایانه شهید آقابابایی از ورودی جنوبی یزد شروع می‌شود و بعد از عبور از بلوار شهید دشتی، خیابان‌های آیت‌الله کاشانی، دهم فروردین و ایرانشهر و بلوار جمهوری، تا پایانه دروازه قرآن ادامه دارد.

همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار