مشکلات محلات منطقه 11 تهران به خاطر تراکم بالای جمعیت و کاهش فضای عمومی مانند پارکها و سالن های ورزشی، بیشتر به کمبود سرانه های عمومی مربوط می شود.
کد خبر: ۱۶۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 23 January 2016
فلاح دبیر شورایاری منطقه 11 تهران واقع در قلب پایتخت درباره مشکلات این منطقه در جلسه بررسی معضلات گفت: در سطح محله دو نوع فضای سبز در معابر دیده می شود؛ فضاهایی به صورت تک درخت و دیگری باغچه های سنتی اما بیشتر فضای سبز محله جمهوری بصورت باغچه های سنتی است که متأسفانه به علت رسیدگي نكردن پیمانکاران فضای سبز و نظارت ناصحیح منطقه شكل و وضعيت مناسبی ندارند.

او همچنین به مسکونی بودن کاربری سراي محله اشاره کرد و كمبود روشنایی معابر را از ديگر مشکلات محله دانست.

خانم خدا کرم، جانشين دبير شوراياري محله و فرزند شهيد با اشاره به نبود مجموعه های ورزشی برای زنان و مردان در اين محله، توضیح داد: به رغم وجود زمین های مناسب، متاسفانه اقدامی براي احداث مجموعه های ورزشی صورت نمی گیرد.

نعمتی يكي از اعضاي شورایاری محله جمهوري هم گفت: نبود بازار میوه تره بار از مشکلات مهم اهالی محله است و در برخی نقاط محله بارفروش هایی هستند که همیشه مستقر هستند و نیروهای سد معبر شهرداری هم با آنها برخورد نمی کنند و مشکلات ترافیکی را به وجود آورده اند.

در ادامه ابوالقاسمی، یکی از شهروندان نیز به مشكلات ديگري اشاره كرد: در محدوده محله جمهوری فقط یک پارک اوستا را داریم که متاسفانه محل تجمع معتادان است و می توان با بازسازی نمازخانه پارک و ایجاد پایگاه بسیج و قراردادن کانکس و استقرار نیروی انتظامی فضای پارک را مناسب و مطلوب کرد.

در ادامه با مشکلاتی از نبود کمپ ترک اعتیاد، نگهداری حیوانات خانگی در مجتمع های مسکونی، وجود موش در جوی آب، وجود شته در فصل بهار و تابستان، کمبود پارکینگ و... اشاره شد.
 
یک شهروند دیگر نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه به علت کاهش درآمد، شهرداری فقط در صدد اتمام پروژه هایی است که نیمه کاره مانده اند، گفت: به علت نبود سوله الزهرا(س) ارائه خدمات ورزشی به زنان در اين محله ممكن نشده در حالي كه اگر اين سوله وجود داشت ساكنان محله مي توانستند از ظرفيت آن در اين زمينه استفاده كنند.اين موضوع اهمیت دارد و باید پیگیری کنیم که در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: با توجه به وجود زمین های خالی در سطح محله و نبود بازار میوه و تره بار، شهرداری منطقه باید محلی در نظر بگیرد و بار فروش ها را ساماندهی کند که هم مردم برای خرید مشکل نداشته باشند و هم مشکل ترافیک حل شود.

انتظار می رود با بیان این مشکلات، شهرداری منطقه و همچنین شهرداری مرکزی تهران نسبت به رفع آنها اقدام کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار