فرمانده انتظامی استان قم خبر داد:
در یک هفته گذشته پلیس توانست 3 باند مهم سرقت خودرو را شناسایی و دستگیر کند که تا کنون از این سارقان 61 دستگاه خودرو کشف و به مال باختگان تحویل داده شد. یکی از این باندهای کشف شده خودرو به صورت خانوادگی اقدام به سرقت می‌کردند.
کد خبر: ۱۶۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 20 January 2016
به گزارش تابناک قم، سردار کاظم مجتبایی که در مقر آگاهی استان قم حضور یافته بود در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در پی افزایش سرقت خودرو طی یک ماه گذشته در قم، تلاش کرد تا سارقان خودرو در قم را شناسایی و آنها را دستگیر کند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه تامین امنیت یکی از اساسی ترین و محوری ترین وظایف نیروی انتظامی است افزود: در یک هفته گذشته پلیس توانست 3 باند مهم سرقت خودرو را شناسایی و دستگیر کند که تا کنون از این سارقان  61 دستگاه خودرو کشف و به مال باختگان تحویل داده شد.

وی به دستگیری 25 نفر سارق و مال خر اشاره کرد و اظهار داشت: فروش در استان‌های گوناگون، جداسازی قطعات کمیاب اتومبیل و فروش آنها و فروش در سایت‌های تجاری و تبادل کالا مانند سایت دیوار از جمله شگردهای سارقان بوده است.

سردار مجتبایی با بیان اینکه اعضای هر سه باند، بومی استان قم هستند گفت: یکی از این باندهای کشف شده خودرو به صورت خانوادگی اقدام به سرقت می‌کردند، مرد خانواده به همراه همسر و فرزندانش به سرقت اتومبیل‌ها می پرداختند.

وی با بیان اینکه جرایم با هم در ارتباط هستند و برخی جرایم می‌تواند علتی برای جرم‌های بعدی باشد تصریح کرد: در پرونده دستگیرشدگان، سابقه سرقت و خرید و فروش مواد مخدر مشاهده می شود.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه رعایت برخی نکات ایمنی می‌تواند ما را در نگهداری اموال و افزایش ضریب امنیت خودرو کمک کند، عنوان کرد: بیشتر خودروهای سرقت شده، خودروهایی مدل پایین و فاقد لوازم و تجهیزات امنیتی بوده که سارقان به راحتی می توانستند این خودروها را مورد سرقت قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه سرقت خودرو در استان قم در دی ماه امسال افزاش داشته، اما در مقایسه مشابه با سال گذشته 8 درصد سرقت‌های استان کاهش داشته است که نشان از تلاش پلیس در تامین امنیت مردم است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار