کد خبر: ۱۶۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 19 January 2016


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: نباید تنها بازار فروش محصولات خارجی باشیم بلکه نیاز است راه را برای سرمایه‌گذاری هیئت‌های اقتصادی و ورود به بازارهای بین‌المللی باز کنیم.

ایرج موفق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با اشاره به اثرات مثبت برداشته شدن تحریم‌ها در اقتصاد کشور و استان البرز، اظهار کرد: با انجام مذاکرات در بحث هسته‌ای به دنیا نشان دادیم اهل گفت‌وگو هستیم، در کشوری که خرد وجود دارد سرمایه‌گذاری با کمترین ریسک روبه‌رو می‌شود و این یک فرصت بزرگ برای سرمایه‌گذاران است.

وی با اعلام اینکه با برداشته شدن تحریم‌ها، فعالیت بانک‌ها تسهیل خواهد شد، افزود: امیدواریم با این اتفاق بانک‌ها بتوانند به کمک جامعه صنعت و تولید آمده و مشکلات را به حداقل برسانند.

این مسئول بیان کرد: در حال رسیدن به شرایط مطلوب اقتصادی هستیم و تلاش‌ می‌کنیم تا بتوانیم شرکایی مناسب برای حضور در بازارهای بین‌المللی بیابیم.

موفق ادامه داد: همچنین با برداشته شدن تحریم‌ها راه برای توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه تسهیل می‌شود و می‌توانیم در این زمینه فعال‌تر عمل کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز تصریح کرد: کشور ما با داشتن ظرفیت‌های فراوان می‌تواند جذابیت خاصی برای سرمایه‌گذاران مختلف داشته باشد، رفع تحریم‌ها به دنیا نشان می‌دهد امنیت در کشور ما پایدار است و شرایط امنی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: هیئت‌های خارجی زیادی در این مدت به البرز سفر کرده‌اند و ارتباطی شکل ‌گرفته اما نباید تنها بازار فروش محصولات خارجی باشیم بلکه نیاز است راه را برای سرمایه‌گذاری هیئت‌های اقتصادی و ورود به بازارهای بین‌المللی باز کنیم که برای تحقق این مهم در حال مذاکره هستیم و امیدواریم به نقاط خوبی برسیم.

این مسئول در پایان گفت: در شرایط پساتحریم، یکی از صنایعی که می‌تواند به کمک اقتصاد البرز بیاید صنعت گردشگری است، استان در زمینه گردشگری ظرفیت‌های فراوانی دارد، البته در ارتباط با توسعه زیرساخت‌هایی همچون هتل‌ها نیاز به کارهای زیادی است که امیدواریم با برنامه ریزی بتوانیم در آینده‌ای نزدیک با تامین زیرساخت های لازم شاهد رونق گردشگری و به تبع آن توسعه اقتصادی البرز باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار