رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در صحن علنی شورا گفت: آمار ارائه شده توسط شهرداری و ادعای افزایش درآمدهای پایدار را قبول نداریم. بر اساس برنامه پنج ساله باید بیش از 30 درصد بودجه از طریق درآمدهای پایدار تامین شود در حالی که طبق گفته شهرداری تنها حدود 20 درصد از درآمدهای شهرداری تهران پایدار است.
کد خبر: ۱۶۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 19 January 2016
علیرضا دبیر در دویست و بیست و هشتمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران درباره استادیوم هایی که در اختیار باشگاه های استقلال و پرسپولیس قرار گرفته توضیح داد: من از همکارانم در شورای سوم و چهارم تشکر می کنم که موضوع شروع شده از سال 87 را به سرانجام رساندند. از شهرداری تهران هم ممنون هستم که بهره برداری استادیوم ها را در اختیار دو باشگاه محبوب تهرانی قرار داد.

وی باانتقاد از عملکرد تیم اطلاع‌رسانی شهرداری گفت: متاسفانه باعث شد این تصور ایجاد شود که شورای شهر تهران در مقابل شهرداری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شهردار قدرتش را از شورا و با حمایت شورا می‌گیرد؛ اظهار داشت: شهرداری که در اجرا حمایت شورای شهر و نمایندگان مردم را داشته باشد قوی تر می تواند کار کند.

دبیر در ادامه از شهرداری تهران به دلیل تحویل به موقع لایحه بودجه به شورا تشکر کرد و گفت: بودجه سال 93 نسبت به سال 92 و بودجه سال 94 نسبت به سال 93 تغییرات بسیار مثبتی داشت. بودجه سال 95 نیز از نظر شکلی به نظر می رسد از انسجام کافی برخوردار است و امیدواریم این انسجام را بعد از بررسی لایحه در محتوا نیز ببینیم.

وی افزود: بودجه سال 93 شهرداری حدود 15 هزار و 845 میلیارد تومان بود. آن زمان دوستان می گفتند در تبصره های بودجه دست شهرداری را بیش از اندازه باز گذاشتید و ممکن است بودجه شهرداری تا 30 هزار میلیارد تومان بالا رود. در تفریغ بودجه سال 93 نیز شاهد عملکرد 17 هزار و 300 میلیارد تومانی شهرداری و افزایش 1400 میلیارد تومانی بودجه در تبصره ها بودیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: لایحه بودجه ای که شهرداری تهران در سال 94 به شورا ارائه داد معادل 17 هزار و 900 میلیارد تومان بود ولی بعد از بررسی های انجام شده در کمیسیون های تخصصی شورا این رقم را با 700 میلیارد تومان کاهش به 17 هزار و 200 میلیارد تومان رساندیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز تفریغ بودجه سال 94 ارائه نشده، در خصوص بودجه سال 95 شهرداری تهران نیز بیان داشت: بر اساس برش برنامه سوم لایحه بودجه سال 95 با رقمی حدود 20 هزار و 200 میلیارد تومان باید ارائه می شد. در حالی که شهرداری حدود 1500 میلیارد تومان کمتر از بودجه واقعی را پیش بینی کرده و بودجه انقباضی را لحاظ کرده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد:‌ از 4400 میلیارد تومانی که دوستان در درآمدهای پایدار دیده اند درآمدی در حدود 3200 میلیارد تومان را از بخش ارزش افزوده پیش بینی کرده اند. در حالی که لایحه بودجه دولت تغییراتی داشته و لازم است شورای عالی استانها به این موضوع ورود کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: بودجه 18 هزار و 700 میلیارد تومانی ارائه شده منهای بودجه سازمان ها و شرکت‌هاست. بررسی های کوتاه لایحه بودجه نشان می دهد شهرداری میزان درآمدش از راه تغییر کاربری را رشد داده است. البته عدد K در سال گذشته افزایش داشت ولی باید دقت کنیم این رشد درآمد از راه فروش مساحت بیشتر نباشد.

دبیر با اشاره به احتمال کاهش بودجه پیشنهادی شهرداری عنوان کرد: من از دوستان و همکارانم در شورای شهر خواستارم در جلساتی که با سازمان ها و شرکت ها برگزار می کنند به مدیران شهری قولی ندهند. چرا که علاوه بر احتمال کاهش سقف بودجه؛ در سیاست های بودجه هم بر عدم شروع پروژه های جدید تاکید شده و اولویت با اتمام پروژه های نیمه تمام است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به حدود 8000 هزار کارمندی که در شهرداری تهران با قراردادهای متفاوت و از طریق ردیف های متفرقه امرار معاش می کنند؛ یادآور شد: همانطور که در سیاست های بودجه تاکید کردیم این نیروها باید حمایت و تعیین تکلیف شوند و برای پرداخت حقوق آنها ردیف بودجه مشخصی پیش بینی شود.

وی همچنین ارائه همزمان بودجه شرکت ها و سازمان ها با بودجه شهرداری را اقدامی بی سابقه دانست و گفت: سال گذشته به فاصله یک هفته قبل از سال بودجه سازمان ها و شرکت ها به شورا ارائه شد. در سال جاری ان‌شاالله روز 27 بهمن ماه در جلسه علنی شورا در روز سه شنبه بودجه به تصویب برسد تا در فرمانداری مشکل پیدا نکنیم.

دبیر از روسای کمیسیون ها خواست به طور همزمان با بررسی بودجه معاونت ها؛ بودجه شرکت ها و سازمان های مربوطه را نیز بررسی کنند تا بودجه سال 95 شهرداری در اسفندماه ابلاغ و موافقت نامه ها هر چه زودتر آماده شوند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: باید انصاف را رعایت کنیم و بگوییم همانطور که بودجه 94 با بودجه سال‌های قبل قابل قیاس نیست؛ امیدواریم بودجه سال 95 هم گام بزرگی رو به جلو باشد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار