حضور در مجلس‌های خبرگان و شورای اسلامی قبول یک امانت سنگین است، هرکس نمی تواند بیاید و نماینده بشود، شورای نگهبان مواظب است و افراد را به طور کامل می سنجد. در همین بررسی‌های اخیر مشخص شد بیش از 700 نفر محکومیت کیفری داشتند.
کد خبر: ۱۶۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 17 January 2016
به گزارش تابناک قم،‌ آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار قم و با اعضای هیئت بازرسی بر انتخابات با اشاره به ریشه انقلاب و نظام در دین، اظهار داشت: خدا را شاکریم در مملکتی زندگی می‌کنیم که قانون ما از قرآن و فرهنگ اهل‌بیت (ع) بهره گرفته شده که در جهان بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه انقلاب ایران، یک انقلاب دینی است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ریشه در عقیده و ایمان ما دارد و ولایت از اصول دین ما به شمار می‌رود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان این که کسانی که در این نظام فعالیت می کنند باید امانت دار باشند، ابراز داشت: کسانی که در این نظام گام برمی‌دارند جزو اعضای حکومت هستند و برای رساندن امانت به اهل آن گام بر می‌دارند.

وی با اعلام اینکه انتخابات یک امانت در دست مسئولان است تصریح کرد: باید مقام ها بر اساس اسلوب صحیح اداره شود که در غیر این صورت خیانت است و شما هم که در ستاد انتخابات فعالیت می کنید با اخلاص گام بردارید و لازم است انتخابات سالم در شرایط بسیار مطلوب به وجود بیاید.  

آیت الله نوری همدانی افزود: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است "برای شناخت افراد به نماز و کثرت عبادت نگاه نکنید" ، معیار شناخت افراد دو چیز است؛ یکی راستگویی و صداقت و دیگری امانتداری است.

وی با تاکید براینکه امانت‌داری انواع گوناگونی دارد، بیان کرد: امانت تنها این نیست که مالی به فردی سپرده شود، این یک مصداق امانت است اما مصداق دیگر امانت شغل است. شغل یک امانت مهم است که هرکس کاری را برگزیده است باید امانتدار آن باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به برگزاری دو انتخابات حساس در کشورمان گفت: قم همواره در هرکاری پیشقدم بوده است، و باید در انتخابات شرایطی ایجاد شود که از هر نظر سبب سرافرازی ما باشد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه حساس شورای نگهبان افزود: در هر کشوری مجموعه ای وجود دارد تا صلاحیت افرادی که می‌خواهند وارد انتخابات شوند را بررسی و تائید نماید و این نهاد در کشور ما شورای نگهبان است.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد:‌ حضور در مجلس‌های خبرگان و شورای اسلامی قبول یک امانت سنگین است، هرکس نمی تواند بیاید و نماینده بشود، شورای نگهبان مواظب است و افراد را به طور کامل می سنجد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان مسئول احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است عنوان کرد: در همین بررسی‌های اخیر مشخص شد بیش از 700 نفر محکومیت کیفری داشتند که نمی‌توان آنها را به امور کشوری منصوب کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار