کد خبر: ۱۶۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 16 January 2016

به گزارش تابناک یزد،جشن ناجیان بهشت باهدف کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند در شهر مهردشت ابرکوه برگزار شد.

 دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب ابرکوه، در این برنامه که با حضور خیران، جمعی از مسئولان اداره کل زندان‌های استان یزد و مسئولان شهرستان ابرکوه برگزار شد، با بیان اینکه خیران پایه‌های اصلی انجمن حمایت از زندانیان هستند، اظهار داشت: عدالت حکم می‌کند همان‌گونه که با مجرمان به عدالت رفتار می‌شود و به خاطر مصالح جامعه مجازات می‌شوند، به خانواده‌های زندانیان نیازمند نیز یاری‌رسانی شود.

وی بیان کرد: بیشتر افرادی که در زندان به سر می‌‌برند، خانواده‌های نیازمند و فرزند جوان هستند و همین مسئله لزوم توجه بیشتر به آنان را یادآور می‌شود.

دشتکیان خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از زندانیان ابرکوه تاکنون ۱۲۰ مورد از این خانواده ها را زیر پوشش گرفته است و در قالب کمک‌های نقدی و کالایی در حد وسع خود، یاری رسان آنها است.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه با بیان لزوم رسیدگی و توجه به این خانواده‌ها عنوان کرد: خیران ابرکوهی باید با اولویت‌بندی نیازهای شهرستان، این انجمن را که عملاً تنها پشتیبان خود را خیران می‌داند، یاری کنند زیرا هر آسیبی در این زمینه و به دلیل بی‌توجهی ما بروز کند، گریبانگیر تمام جامعه می‌شود.

زندگي برخي خانواده‌هاي زندانيان با ماهانه ۵۰ هزار تومان اداره مي‌شود

وی افزود: ما با خانواده‌های زندانیانی سر و کار دارم که حتی رنگ گوشت را در سفره نمی‌بینند و تمام زندگی ماهانه آنها با ۵۰ هزار تومان اداره می‌شود که بسیار برایم دردناک است و می‌دانم که شما نیز چنین حسی دارید.

دشتکیان گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان ابرکوه، حمایت از خانواده‌های معتادانی است که در کمپ‌های ترک اعتیاد به سر می‌برند تا سرپرستان آنها بتوانند بعد از ترک اعتیاد به آغوش خانه و خانواده بازگردند و دیگر به سمت اعتیاد کشیده نشوند.

امام‌ جمعه بخش بهمن ابركوه نيز در اين مراسم، انفاق را يكي از توفيق‌هاي الهي دانست و اظهار داشت: از امام صادق (ع) نقل ‌شده که فرمودند سه چیز است که اگر کسی یکی از آنها را نزد خداوند ببرد، بهشت را برایش واجب می‌کند.

حجت الاسلام رضا عليزاده افزود: انفاق در حال تنگدستی یکی از این موارد است که در دین و آموزه‌های اسلامی ما بسیار به آن اهمیت داده ‌شده است و امام علی (ع) در این زمینه می‌فرمایند که بهترین مردم کسی است که نفع رساننده به مردم باشد.

نمي‌توانيم مسئوليت در برابر مسلمانان و همنوعان خود را ناديده بگيريم

علیزاده ادامه داد: رسول اکرم (ص) نيز می‌فرمایند که احسان و انفاق و کمک به دیگران ۱۰ فایده دارد که پنج اثر آن در دنیا و بقیه در آخرت به انسان می‌رسد همچنین روایت وجود دارد که اگر مسلمانی شب بخوابد و اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد، مسلمان نیست و اگر شب مسلمانی گرسنه بخوابد همه ما مسئول هستیم.

وی با ذکر روایتی از امام صادق (ع) گفت: تنها چیزی که از انسان می‌ماند اعمال او است و باور کنیم که با انفاق مال انسان کم نمی‌شود و خدا در قرآن می‌فرماید که اگر یکی در راه من بدهی ۱۰  برابر به شما بر مي‌گردانم.

وی بابیان اینکه گرفتاری و مشکلات ممکن است روزی گریبان هر فردي را بگیرد، افزود: همه باید در جامعه یاریگر یکدیگر باشیم زیرا هر مشکل برای هر شخص به ‌گونه‌ای در جامعه بازتاب پیدا می‌کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار