امام جمعه ملایر گفت: تنها راه مقابله با تکفیری‌ها اتحاد مسلمانان و دوری از تفرقه بین شیعه و سنی است.
کد خبر: ۱۶۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 16 January 2016

امام جمعه ملایر گفت: تنها راه مقابله با تکفیری‌ها اتحاد مسلمانان و دوری از تفرقه بین شیعه و سنی است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید رضا فاضلیان در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوا در جای جای قرآن کریم سفارش شده است.

وی با اشاره به اینکه مومنان باید تقوا را در امور زندگی رعایت کنند گفت: مهمترین موارد تقوا در معاملات، تقوای اعتقادی و توجه به خدا و رعایت تقوای اخلاقی است.

خطیب جمعه ملایر در ادامه با اشاره به ولادت با سعادت امام حسن عسگری(ع) در هشتم ماه ربیع‌الثانی به فضایل و کمالات این امام همام اشاره کرد و افزود: یاران و شاگردانی که امام حسن عسگری(ع) تربیت کردند منشأ خدمات بزرگی برای ترویج دین اسلام و مقابله با دشمنان بودند.

وی همچنین به کرامات امام حسن عسگری(ع) در شفای بیماران اشاره کرد و تصریح کرد: هر کس در سامرا امام حسن عسگری(ع) را زیارت کرده از در خانه ایشان دست خالی برنگشته است.

فاضلیان همچنین به برکت زیارت سرداب امام زمان(عج) در این مکان مقدس اشاره کرد و گفت: امیدوارم هر چه زودتر شاهد نابودی دشمنان اسلام و انقلاب با ظهور امام عصر(عج) باشیم.

وی در ادامه به ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در چهارم ربیع الثانی اشاره کرد و افزود: ایشان از اصحاب گرامی امام نهم و دهم بودند که خدمات بزرگی را به اسلام داشتند.

امام جمعه ملایر با اشاره به زیارت مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری بیان داشت: طبق روایاتی از امام هادی(ع) « زیارت قبر مطهر ایشان در شهر ری ثواب زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) در کربلا را دارد»

وی در ادامه با اشاره به 27 دی ماه سالروز شهادت نواب صفوی و یارانشان گفت: ایشان در راه اسلام و قرآن به دست دشمنان به شهادت رسیدند و به نام فداییان اسلام نام گرفتند.

فاضلیان بر ادامه راه این شهید بزرگوار و دیگر شهدا تاکید کرد و گفت: برای به دست آوردن این انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده و باید قدردان این خون‌های مطهر و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی با اشاره به وضعیت امروز کشورهای اسلامی و اشغال کشورها توسط گروه‌های تکفیری با حمایت دشمنان گفت: نباید فراموش کرد تنها راه مقابله با تکفیری‌ها اتحاد مسلمانان و دوری از تفرقه بین شیعه و سنی است.

خطیب جمعه ملایر همچنین بر شرکت مردم در نماز جمعه تاکید کرد و گفت: نماز جمعه به عنوان سدی محکم در مقابل دشمنان اسلام است که هر چه صفوف آن فشرده‎تر و گسترده‌تر باشد دشمن را ناامیدتر خواهد کرد.

وی در پایان خطاب به نمازگزاران بر دوری از کینه، حسد، ریا، بخل و حب دنیا تاکید و خاطرنشان کرد: باید هر چه بیشتر در ترویج احکام اسلام و رعایت موازین اسلام به ویژه در مراسم عروسی‌ها تلاش کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار