معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ایلام:
داشتن کارت پایان خدمت وظیفه از ضرورت های مهم برای دریافت خدمات اداری است و فرار از خدمت مقدس سربازی باعث محرومیت از این خدمات خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 13 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ایلام بر عدم ارائه خدمات انتظامی به مشمولان غایب خدمت وظیفه تاکید کرد.
ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، گزارش داد: سرهنگ رضا یاسمی اظهار کرد: داشتن کارت پایان خدمت وظیفه از ضرورت های مهم برای دریافت خدمات اداری است و فرار از خدمت مقدس سربازی باعث محرومیت از این خدمات خواهد شد.
وی افزود: هیچ یک از رده های انتظامی استان مجاز به ارائه خدمات انتظامی به مشمولان غایب نیستند و بر همین اساس دریافت گذرنامه برای این افراد امکان پذیر نیست .
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ایلام یادآور شد: بر اساس قانون کلیه دستگاه های دولتی نیز مجاز به ارائه خدمات به مشمولان غایب و فراری نیستند.
یاسمی با اشاره به برخورد مواد قانونی برخورد با مشمولان غایب از این دسته از افراد خواست برای ادامه خدمت سربازی، خود را به معاونت وظیفه عمومی معرفی کنند.

*** نگهبانان محله؛ پشتیبان امنیت اجتماعی
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام با تاکید بر نقش نگهبان محله به عنوان پشتیبان امنیت اجتماعی گفت: نگهبانان محله یکی از ظرفیت های مهم مشارکتی برای تقویت بنیه های پیشگیرانه در سطح جامعه است.
سرهنگ حسن کاظمی افزود: نیروی انتظامی به منظور جلب مشارکت مردمی در گسترش امنیت عمومی جامعه و همچنین به منظور ساماندهی و شناسایی شبگردان ، سرایداران راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه اجرای کامل این طرح در نقاط مختلف کشور با موفقیت های خوبی همراه بوده است، تاکید کرد: در استان ایلام پنج موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی فعال وجود دارد.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام اضافه کرد: موسسه های خدمات حفاظتی و مراقبتی با مجوز ناجا و در اجرای ماده 122 قانون برنامه چهارم توسعه فعالیت می کنند.
کاظمی از نگهبانان محله به عنوان پشتیبان امنیت عمومی و نیز اولین لایه پیشگیری از جرم نام برد و افزود: با حضور نگهبانان محله در هر منطقه، جرایم کنترل و نزدیک به صفر می شود بنابراین آنها در جلوگیری از جرم، ایجاد آرامش و امنیت نقش خود را به خوبی ایفا می کنند.
وی با اشاره به اینکه این موسسه ها تحت نظارت پلیس پیشگیری نیروی انتظامی فعالیت می کنند، یادآور شد: همکاری با این موسسه ها و استفاده از خدمات آنها مطمئن ترین راه برای پیشگیری از وقوع جرم است.
سرهنگ کاظمی گفت: این موسسه ها با آموزش نگهبانان محله در زمینه حفظ ، تامین نظم و امنیت اماکن عمومی و خصوصی ،دولتی، مجتمع های مسکونی درمانی و ورزشی، مالی و بانک های خصوصی فعالیت می کنند.
وی تاکید کرد: نیروهایی که در این موسسه ها مشغول کار می شوند در ابتدا تحت آموزش قرار می گیرند و نیروی انتظامی علاوه بر آموزش بر نحوه فعالیت آن ها نیز نظارت دارد و به تخلفات احتمالی آن ها رسیدگی می کند.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام اضافه کرد: ضروری ترین نیاز جامعه، امنیت مردم است و با توجه به پیچیده شدن جرایم و بالا رفتن انتظارات مردم، نیروی انتظامی باید با ایجاد ظرفیت ها و استفاده حداکثری از آنها به این مهم پاسخ مناسب دهد که یکی از ظرفیت های مناسب نگهبانان محله هستند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار