کد خبر: ۱۶۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 11 January 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا دهستانی  در نشستی با مسوولان شهرستان افزود: ساماندهی بازار هفتگی این شهر ضروری است و تمامی دستگاه های اجرایی مربوطه برای بهبود وضعیت آن باید همکاری کنند.
وی اضافه کرد: بازارهای هفتگی در بعد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارند که لازم است این بازار در اردکان نیز ساماندهی شود.
معاون شهردار ضمن بیان اهمیت وجود بازارهای هفتگی، در خصوص ضرورت نظارت و بازرسی در این بازارها تصریح کرد: باتوجه به استقبال عمومی مردم ازاین بازارچه ها، جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان از وظایف ذاتی دستگاه های نظارتی است و در برخی موارد متاسفانه اینگونه بازارچه ها به دلیل عدم نظارت و بازرسی و ساماندهی آن مامن افراد سود جو و متخلف قرار می گیرد و نظارت ماموران شهرداری و کنترل قیمت بر چنین بازارهایی الزامی است.
دهستانی تصریح کرد: ممکن است برخی از فروشندگان به این بهانه اجناسی را که در اختیار دارند نه تنها ارزان نفروشند بلکه گران تر از قیمت واقعی عرضه کنند که این موارد تخلف به اصالت و شرایط بازارهای محلی در دراز مدت ضربه می زند.
وی اظهار امیدواری کرد با تشکیل اکیپهای بازرسی به صورت هفتگی و مداوم در طول سال بتوانیم تخلفات را در این مکان ها به حداقل برسانیم.
در ادامه هر یک از اعضا با بیان نقطه نظرات حیطه اختیارات خود، پیشنهاداتی را مطرح و صدور کارت موقت اصناف به فروشندگان، ساماندهی فضای فعلی و همچنین تفکیک صنوف مختلف در محل بازار و عدم فروش اقلام و مواد غذایی که باید مهر بهداشت داشته باشد در دستور کار قرار گرفت.
اردکان دارای دو بازار هفتگی سه شنبه بازار و یکشنبه بازار است که در محله جنت آباد و ضلع شمالی گلزار شهدا واقع شده است.
این شهرستان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار