استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: ساز و کار اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در مازندران فراهم شود مدیران تا پایان ماه برنامه ارائه دهند.
کد خبر: ۱۶۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ 10 January 2016

 به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح جلودار بعد از ظهر امروز در جلسه پیگیری اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در استاندرای مازندران اظهار کرد: موانع و راهکارهای اقتصاد مقاومتی در استان به صورت جدی بررسی شود تا برنامه‌ریزی مدونی در این زمینه انجام شود.

وی تصریح کرد: مسئولان نیاز است مواردی را مطرح کنند که در استان در ساده‌ترین وضعیت به اجرای موفق اقتصاد مقاومتی برسد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه باید میزان بهره‌وری در تولید را افزایش دهیم، اضافه کرد: از امکانات موجود در استان برای افزایش بهره‌وری به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت مناسب تولید در استان وجود دارد، افزود: توان موجود استان، نظیر شیلات، زراعت، دام و دامپروری بسیار مناسب است و نیاز است که برنامه مدونی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان این بخش قرار گیرد.

فلاح در ادامه با اشاره به آزاد شدن صادرات محصولات لبنی کشور به روسیه، گفت: بازار روسیه ظرفیت مناسبی در این زمینه دارد، متولیان و برنامه‌ریزان در این حوزه نیاز است که برنامه مدونی داشته باشند که استان در این زمینه تکاپوی مناسبی داشته باشد.

وی با اعلام اینکه اجرای طرح اقتصاد مقاومتی نیاز است در کمیته مخصوص مورد بررسی قرار گیرد، تاکید کرد: اقدامات مازندران در سال 94 به خوبی بررسی، چالش‌ها و راهکارهای قابل دسترس به خوبی مشخص شود تا بتوانیم در این زمینه موفقیت کسب کنیم.

استاندار مازندران بیان کرد: نیاز است که در این زمینه بحث‌های کارشناسی مناسب تهیه شود و ارزیابی دقیق از اجرای طرح اقتصادی مقاومتی تا پایان سال در استان انجام شود.

وی با اشاره موارد مطرح شده توسط مدیرکل بازرسی مازندران درباره استفاده از ظرفیت موجود در استان، گفت: از ظرفیت این اداره برای رفع مشکلات استان به خوبی استفاده شود.

فلاح با اشاره به نقش اقتصاد دانش‌بنیان در رفع مشکلات کشور، افزود: از این ظرفیت نیاز است به خوبی استفاده شود.

وی با اعلام اینکه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز است که به خوبی شناسایی شود، یادآور شد: این ظرفیت خارج از حوزه‌های اداری معرفی و در توسعه استان به‌کارگیری کرد.

استاندار مازندران خواستار تجاری‌سازی علم در استان و سطح دانشگاه‌های استان شد و افزود: اقدامات خوبی در این زمینه در استان در حال انجام است و طرح آموزش استفاده از علم در تجاری‌سازی نیز در استان به خوبی اجرایی می‌شود.

استاندار مازندران ادامه داد: در اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز است هم‌افزایی داشته باشیم در این زمینه باید تلاش بیشتری انجام شود، قضاوت و دورنمایی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وی در پایان گفت: ظرفیت بخش برنج استان نیاز است به خوبی احصاء شود و برای توسعه استان در کنار ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار