به گزارش تابناک تبریز از خانه ملت ؛میرهادی قره سید رومیانی با اشاره به رفتار عربستان برای قطع ارتباط دیپلماتیک با ایران گفت: این کشور تلاش دارد با ترفندهای سیاسی از وضعیت اسفناکی که برای خود با اعدام شیخ نمر ایجاد کرده است، فاصله بگیرد.
کد خبر: ۱۵۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 05 January 2016
به گزارش تابناک تبریز از خانه ملت ؛میرهادی قره سید رومیانی با اشاره به رفتار عربستان برای قطع ارتباط دیپلماتیک با ایران گفت: این کشور تلاش دارد با  ترفندهای سیاسی  از وضعیت اسفناکی که برای خود با اعدام شیخ نمر ایجاد کرده است، فاصله بگیرد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با قطع ارتباط و بستن سفارتخانه چهره ایران مخدوش نمی شود، تاکید کرد: قطع ارتباط به ضرر عربستان تمام خواهد شد. ایران در موضوعاتی چون برجام نشان داد که بر راه و روش بین المللی و مذاکره پایبند است و آل سعود با این بازی ها نمی تواند کشورها را علیه ایران بشوراند.
این نماینده اعتقاد دارد که خون شهید مظلوم شیخ نمر دامن حکام آل سعود گرفته است چرا که برخی روزنامه های اروپایی این کشور را با سه ویژگی صادرات نفت، خرما و تروریست به جهان معرفی کرد که این موضوع نتیجه قرائت نادرست از دین است.

 وی تاکید کرد:  عربستان با طرح قطع رابطه با ایران به دنبال آن است که اشتباه بزرگ و تاریخی خود یعنی به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر، حادثه منا، جده و جنگ ها در یمن، سوریه و عراق را تحت پوشش قرار دهد اما با این اقدامات نمی تواند ذهن افکار عمومی را از جنایات خود منحرف کند.
سازمان ملل گزارشگر ویژه به ریاض اعزام کند
قره سیده رومیانی در خصوص اعتراض مردمی به اعدام شیخ نمر گفت: مردم ایران از این جنایت ناراحت شدند و رفتار احساسی نشان دادند اما باید توجه داشت که ایران کنوانسیون 1969 را پذیرفته و باید از امان دیپلماسی حفاظت کند. بنابراین ضمن اینکه باید به احساسات مردم پاسخ درست داده می شود به اصول بین المللی پایبند بود.
این نماینده از دستگاه قضا خواست که با مردم خاطی رفتار انتظامی داشته باشد  افرادی که از احساسات مردم سو استفاده کردند را شناسایی کند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید هر چه زودتر اجلاس سران کنفرانس اسلامی با دستور رسیدگی به شهادت شیخ نمر تشکیل شود. همچنین این جنایت باید در دادگاه کیفری بین المللی بررسی و به کمیته تحقیق ارجاع داده شود. مطالبه دیگر ما این است که سازمان ملل گزارشگر ویژه ای به عربستان اعزام کند تا جزییات رهبر شیعیان این کشور تهیه و منتشر شود./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :